سلام گرما به سرزمین سرد و سخت

حسین کلانتری با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی در هفته دولت گفت: در تمامی شهرستان بیشترین پروژه ها مربوط به این اداره کل بوده و نمی توان خدماتشان را نادیده گرفت.

فصلی نو, وقتی در چله زمستان سال ۹۷ کلنگ گازرسانی به روستاهای «دلی خمسیر» بر زمین زده شد کمتر کسی باور می‌کرد در مدت زمانی کمتر از یک سال گاز گرمابخش خانه‌های یکی از سردترین و سخت گذرترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد شود؛ اما  درست ۷ ماه و ۱۲ روز بعد گاز به دلی خمسیر رفت تا مردم ۱۶ روستای بخش کبگیان پس از سال‌ها بی هیچ نگرانی به استقبال پاییز و زمستان های زودرس بروند.

به گزارش فصلی نو,همیشه هفته های دولت منتهی به انتخابات ویژگی هایی دارد  از جمله اینکه طرح ها با پیشرفت کم، گاهی در میان پروژه های افتتاحی قرار می گیرند اما امسال آنچنان که فرماندار بویراحمد گفت: تمامی پروژه های افتتاحی صد در صد آماده بهره برداری بودند.

شاهرخ کناری در اثبات این موضوع  گفت: با اینکه موزه یاسوج، کتابخانه مادوان و چندین پروژه دیگر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و شرایط بهره برداری را داشتند، اما در لیست پروژه های هفته دولت نیامدند.

وی با بیان اینکه  اعتبار تمامی طرح های افتتاحی و کلنگ زنی در شهرستان حدود ۱۴۶ میلیارد تومان است افزود: بهره برداری از این طرح ها برای ۳۴۲  نفر اشتغال ایجاد می کند.

156589206

 نقطه شروع برنامه های شهرستان بویراحمد  دیدار با خانواده شهید ابوالحسن خضوعی در روستای سرابتاوه  بود. این شهید والا مقام جز خانواده شهدای دولت محسوب می شود و در ۲۱ آذرماه سال ۶۴ در منطقه حور العظیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نخستین پروژه ای که در هفته دولت در شهرستان بویراحمد افتتاح شد مجموعه اقامتی پذیرایی تاراز در روستای سرابتاوه بود.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵۱۰ مترمربع و در چهار طبقه  شامل ۵ سوئیت  و ۱۲۰ تخت ساخته شده است. تعداد اشتغال ایجاد شده در این طرح ۱۲ نفر است  که همگی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

156589212

پس از آن نوبت به افتتاح باند دوم  محور یاسوج- بابامیدان- سمیرم  رسید. مسیری ۲ کیلومتری که از تنگاری تا دو راهی سپیدار ادامه دارد و همواره جز نقاط حادثه خیز بود و حالا به اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال احداث شد و امروز به بهره برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حین افتتاح این پروژه یادآوری کرد: در طول ۴ ماه گذشته  به اندازه ۱۰ سال در شهرستان بویراحمد آسفالت انجام شده است.  و این حرف ها شعار و گفتار درمانی نیست و یک مقایسه ساده خود گویای همه چیز است.

حسین کلانتری با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی در هفته دولت گفت: در تمامی شهرستان بیشترین پروژه ها مربوط به این اداره کل بوده و نمی توان خدماتشان را نادیده گرفت.

156589217

مقصد بعدی  افتتاح کارخانه تولید آسفالت سامان بویر بود. کارخانه ای بدون هر گونه آلودگی زیست محیطی که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احداث شده است و قرار است ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند و روزانه ظرفیت تولید یک هزار تن آسفالت را دارد.

استاندار در آیین افتتاح این طرح نیز گفت:باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری بخش خصوصی  و کسانی  را که در عرصه تولید کار می کنند مثل رزمنده نگاه کنیم و همه باید از سرمایه گذار حمایت کنند.

کلانتری ادامه داد:قبل از اندیشیدن به سود باید یک واحد راه اندازی شود و پس از اینکه تولید و اشتغال ایجاد شد آنگاه سرمایه گذار هم باید سود ببرد.

وی تاکید کرد نباید  تولید و اشتغال را در استان قربانی سلایق سیاسی و طایفه گری کرد و باید از هر کس که قصد دارد در این زمینه گامی بردارد فارغ از همه مرزبندی ها حمایت کرد.

کلانتری با بیان اینکه الزامات واحد های تولیدی باید فراهم شود اضافه کرد: یکی از مشکلات این کارخانه فراهم نبودن زیرساخت گاز است که با مساعدت فرماندار و مسئولان مربوطه این مشکل حل خواهد شد.

وی گفت: این واحد تولیدی آسفالت تا جایی که واحد های شن و ماسه استان ظریفیت  دارند از آنها استفاده می کند و مابقی نیازش را از استان های دیگر تهیه می کند.

156589215

اما یکی از مهمترین پروژه های افتتاحی در این روز گازرسانی به روستاهای دلی خمسیر بود. وقتی در چله زمستان سال ۹۷ کلنگ گازرسانی به روستاهای «دلی خمسیر» بر زمین زده شد کمتر کسی باور می کرد در مدت زمانی کمتر از یک سال گاز گرمابخش خانه های یکی از سردترین و صعب العبورترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد شود؛ اما  درست ۷ ماه و ۱۲ روز بعد گاز به دلی خمسیر رفت تا مردم ۱۶ روستای بخش کبگیان پس از سالها بی هیچ نگرانی به استقبال پاییز و زمستان های زودرس بروند.

مدیرعامل شرکت گاز استان  گفت:تعداد ۶۶۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۷۴۰ نفر در روستاهای دلی خمسیر، چال دال، نادر آباد، دره گودرزی، مرد خدا، چشمه چنار، کلگه جلیل، میر غضب، باوری، دم تنگ باوری، ولی آباد، چشمه قنات، چشمه سیب، چشمه بد، چشمه رقات، له دراز، برد خیاری سفلی از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد زندگی می کنند.

رحمان خادم ادامه داد: برای گازرسانی به این ۱۶ روستا ۳۵ کیلومتر عملیات شبکه گذاری با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال انجام شده است.

در ادامه استاندار کهگلیویه و بویراحمد نیز یادآوری کرد در شرایطی که کشور در شرایط خاص اقتصادی قرار دارد اما می بینیم که دولت برای تامین گاز هر خانواره حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه می کند و این نشان می دهد دولت به مردم و نیازهای آنها توجه می کند.

کلانتری ادامه داد: امسال  فقط در شهرستان بویراحمد هزار میلیارد ریال برای گاز رسانی به روستاها هزینه می شود که این نوید خوبی برای مردم روستاها است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا هم گازرسانی به روستاها را مقدمه ای برای مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاهایشان ععنوان کرد.

غلام محمد زارعی افزود:به برکت نظام جمهوری اسلایم تفاوتی بین خدمت رسانی میان شهر و روستا وجود ندارد و همه در تلاشند تا محرومیت از سیمای این کشور رخت بربندد.

وی ادامه داد: گازرسانی به این روستاها علاوه بر حفظ جنگل های زاگرس زمینه بازگشت مردم به روستاها، بهبود اشتغال و معیشت مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی  را فراهم می سازد.

اهالی روستا هم علاوه بر ابراز خوشحالی از تامین گاز روستا از استاندار و هیات همراهش خواستند در گام دوم مساله آبرسانی به ۲۰۰ هکتار اراضی باغی و کشاورزی روستا برای بهبود معیشت مردم را فراهم کنند.

156589216

برنامه پایانی هفته دولت در شهرستان بویراحمد نیز بهره برداری از مجتمع آبرسانی  روستاهای گوشه و مزدک با اعتباری ۷ میلیو ریال بود. مدرسه ۱۲ کلاسه مادوان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون ریال هم به کلنگ زنی  امروز نرسید تا پرونده برنامه های هفته دولت در شهرستان بویراحمد بسته شود و شاید بیش از همه مردم روستاهای دلی خمسیر امشب احساس رضایت می کنند و می دانند پاییز و سرمای زودرسی که در این ماه پایانی تابستان هم در روستا خود را نشان می داد به سختی سالهای گذشته نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10032

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: