سوتی عجیب استاندار در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – خدا به داد کهگیلویه و بویراحمد برسد

امور عشایر یک دستگاه خدمت رسان است که وظیفه دارد خدمات لازم در زمینه های مختلف را به عشایر استان ارائه دهد .

فصلی نو ، در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خروج روزانه هزار راس دام به استان های جنوب کشور انتقاد کرد .

به گزارش فصلی نو ، حسین کلانتری گفت:  برخی مسائل در این بخش نیار به جلسات پی در پی و تشکیل نشست های گوناگون در استانداری ندارد و تنها می توان آن ها را با یک ارتباط و گفت و گوی کوتاه توسط دستگاه ها رفع کرد.

وی با اشاره به اظهارات مدیرکل امور عشایر استان در خصوص خروج روزانه بیش از یکهزار راس دام از کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شماری از دستگاه های متولی بر بسیاری از مسائل در حوزه قاچاق کالا و ارز اشراف اطلاعاتی لازم را ندارند و هنوز با وظیفه اصلی خود آشنا نیستند.

کلانتری بیان کرد: این درحالی است که امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خود یکی از مسئولان اصلی در این مشکل بوده که باید در راستای پلاک کوبی هرچه سریع تر دام های سبک و سنگین در این استان اقدام شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که تمامی دام های سبک و سنگین این استان با هم افزایی دستگاه های متولی پلاک کوبی شوند، دام های قاچاق به راحتی تشخیص داده خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نشست بعدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید مسئولان این حوزه تاریخ دقیق اتمام این پلاک کوبی را اعلام کنند و در صورت کم کاری با آن دستگاه ها برخورد می شود .

فصلی نو – استاندار کهگیلویه و بویراحمد درنشست صبح امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حالی امور عشایر استان را متهم شماره یک خروج دام استان معرفی می کند که گویا از وظایف دستگاههای زیر مجموعه خود غافل است .

امور عشایر یک دستگاه خدمت رسان است که وظیفه دارد خدمات لازم در زمینه های مختلف را به عشایر استان ارائه دهد .

وظیفه پلاک کوبی دام بر عهده اتحایدیه دامداران استان و معاونت امور دام است که با انجام این عمل دام قاچاق شناسایی خواهد شد که گویا در پی عملکرد ضعیف دستگاههای مذکور امور عشایر فارغ از وظیفه در حال انجام پلاک کوبی است و تاکنون بخشی از دام های استان توسط این دستگاه پلاک کوبی شده است .

خروج دام در استان کهگیلویه و بویراحمد ما حصل ضعف های مختلفی از جمله نبود میدان عرضه دام ، نبود کشتارگاههای صنعتی ، عدم کنترل پشتیبانی امور دام ، عدم دسترسی به بازار مناسب عرضه و تقاضا که همگی از وظایف معاون توسعه اقتصادی استاندار و سازمان جهاد کشاورزی است بوده که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یک اقدام شتاب زده حملات خود را متوجه امور عشایر استان کرده است .

پیش از این علی محمد احمدی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد و هم استانی حسین کلانتری در یک اظهار نظر عجیب ضعف های موجود در حاشیه شهر یاسوج را متوجه شهرداری یاسوج کرد که با پاسخ شدید نستهن مقدم شهردار یاسوج مواجه شد .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10176

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: