شرایط برای ساخت نمایشگاه یاسوج آماده است

فصلی نو ،رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:شرایط برای ساخت نمایشگاه یاسوج و سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن آماده است.

سالار حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فصل جنوب اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف زمین برای احداث نمایشگاه بین المللی یاسوج دیداری با رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و اعضای هیات مدیره شرکت نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران برگزار کردیم.

وی افزود: این زمین مربوط به دولت بوده و هم اینک در اختیار شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

رییس سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واگذاری آن به بخش خصوصی غیر ممکن بوده اما شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی کاملا آماده است.

حسین پور عنوان کرد: در این نشست مقرر شد که شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران زمین را به عنوان آورده بیاورد و اعضایی که به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در استان هستند به عنوان سرمایه گذار وارد کار شوند.

وی تاکید کرد: این شرکت اعلام آمادگی کرده اند که با قرار داد های حداقل ۲۰ ساله با سرمایه گذاران بخش خصوصی کار راشروع کنند و بعد ها هم قرار داد ادامه دار شود و همچنین در اجرای مراحل این نمایشگاه کمک های لازم را به بخش خصوصی خواهد داشت.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه ‌و بویراحمد بیان کرد: شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران خواهان این است که سرمایه گذاران بخش خصوصی نمایشگاه دائمی استان از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصناف،شرکت سیمان یاسوج و شرکت پیمانکاری ایثارگران پای کار بیایند.

حسین پور گفت: با توجه به اینکه زمین این نمایشگاه خام و فضای آن تعریف شده، همچنین موقعیت و محل بسیار مناسبی از لحاظ  مختلف به ویژه گردشگری داراست.

وی افزود: به سبب رونق بخشیدن به این نمایشگاه، شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی قول دادند که با مشارکت بخش خصوصی، طراحی و ساخت سایت نمایشگاهی استان بر اساس بروز ترین مدل های سایت نمایشگاهی ساخته شود و با توجه به اینکه متقاضیان زیادی برای شرکت نمایشگاه های دایمی تهران وجود دارد، بخشی از نمایشگاه های تهران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در این نمایشگاه برگزار خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه ظرفیت های اصلی استان گردشگری می باشد مقرر شد در صورت فراهم شدن شرایط لازم در سایت نمایشگاهی یاسوج  برخی نمایشگاه های داخلی و خارجی در زمینه گردشگری در این محل برپا گردد.

زمین سایت دائمی نمایشگاه یاسوج  به مساحت ۲۳ هکتار بوده که ۱۳ هکتار ان دارای سند و سند به نام شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران می باشد.  و در نزدیکی سد شاه قاسم قرار دارد.

سایت نمایشگاه دائمی کهگیلویه و بویراحمد مصوب سال ۱۳۸۵ بوده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12596

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: