فصلی نو،شهرداریاسوج گفت : شهرداری یاسوج در ترویج واحیاء موسیقی اصیل محلی و لری در بین نسل جوان و نوجوان این شهر پیشگام شده است . به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی وبین الملل شهرداری یاسوج ؛ مهندس محمد علی جاوید در آیین برگزاری کنسرت کاظم کریمی خواننده و هنرمند محلی کهگیلویه […]

فصلی نو،شهرداریاسوج گفت : شهرداری یاسوج در ترویج واحیاء موسیقی اصیل محلی و لری در بین نسل جوان و نوجوان این شهر پیشگام شده است .

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی وبین الملل شهرداری یاسوج ؛ مهندس محمد علی جاوید در آیین برگزاری کنسرت کاظم کریمی خواننده و هنرمند محلی کهگیلویه وبویراحمد درمیدان اجتماعات یاسوج افزود : برای تبیین این هنر اصیل و جلوگیری از نفوذ موسیقی غربی ضروری است که ارگان های دیگر نظیر میراث فرهنگی ، ارشاد اسلامی و دیگر نهادها پای کار باشند..

 

وی اظهار داشت : احساس مسوولیت ، جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب ، جلوگیری از رواج موسیقی زیرزمینی وبی محتوا از جمله اهدافی است که شهرداری یاسوج به برگزاری کنسرت های موسیقی اصیل با همکاری هنرمندان استانی روی آورده است .

شهرداریاسوج گفت : موسیقی اصیل لری جزئی از فرهنگ وکیان استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد را تشکیل می دهد و باید از قداست آن دفاع کرد.

وی افزود : موسیقی محلی اقوام لر به عنوان گنجینه ای گران بها نیازمند توجه ، حمایت بخش های مختلف بوده و شهرداری یاسوج به همین دلیل ورود پیدا کرده است .

جاوید تاکید کرد : درصورت کم توجهی به موسیقی لری وعدم حمایت نهادها و سازمانها احتمال دارد نسل های جوان منابعی برای شناخت این نوع موسیقی غنی نداشته باشند .

وی تاکید کرد : بررسیها نشان می دهند شهروندان یاسوجی از کنسرت های موسیقی محلی واصیل لری استقبال خوبی کردند واین استقبال مسوولیت برنامه ریزان شهری را مضاعف کرده است .

وی افزود : با این حال معتقدیم که جامعه شهری نیازمند فراهم شدن زمینه نشاط و شادابی دارد تا نشاط اجتماعی تامین شود .

شهردار یاسوج ادامه داد: برگزاری کنسرت موسیقی از نیازهای روحی جامعه است و باید در چارچوب قانون از این فرصت در تولید نشاط اجتماعی استفاده کرد.

شهردار یاسوج در این آیین گفت: رویکرد شهرداری یاسوج عبور از نهاد خدماتی و تبدیل به نهاد فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: برای اینکه امید و شهروند مداری در جامعه فراگیر شود باید به سمت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله سرود و آیین های محلی گام برداشت.

جاوید گفت : میدان اجتماعات شهری به عنوان زیرساخت برگزاری کنسرت ها در فصل گرم سال احداث شده و سالن همایش هایی برای فصل سرد در یاسوج در دست ساخت است .

خواننده محلی کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: حرکت های رو به جلو شهرداری در جهت فرهنگ سازی و احیاء آیین های سنتی و آوا های محلی قابل تقدیر است.

کاظم کریمی افزود: باید از فرصت های شهرداری در جهت فرهنگ سازی شهری در قالب های فرهنگی و هنری برگرفته شود.

وی اظهار داشت: میدان اجتماعات شهری که در نوع خود در کشور بی نظیر است محلی برای اهالی هنر و موسیقی در بروز استعدادهای نهفته است.

نخستین کنسرت موسیقی محلی کاظم کریمی خواننده محلی کهگیلویه و بویراحمد با استقبال بی نظیر شهروندان فرهنگ دوست یاسوج برگزار شد.

این کنسرت به مناسبت دهه کرامت روز های چهارم و پنجم مرداد ماه جاری به همت روابط عمومی و بین الملل شهرداری یاسوج در محل میدان اجتماعات شهری اجرا شد.