شورای خود خوانده حکمیت؟!

برآیند عمومی از خروجی جلسات محفلی شورای خود خوانده حکمیت این است که با منتفی شدن حضور هدایت خواه در انتخابات آتی، انشقاقی شبیه دوره گذشته برای جریان متبوعش رقم خواهد خورد،

فصلی نو – زریر حجتی

تاریخ اسلام خاطره خوشی از حکمیت ندارد.حکمیت با نام ابوموسی اشعری ها و مصیبت های تلخی گره خورده است که هنوز در خون تاریخ ساری و جاری است!
انقلاب مردمی امام و جامعه دینی ایران نیز همواره شاهد تکرار در تکرار اینگونه “جام زهر”ها و فتنه های در هم آمیخته اشعری ها و اشعث ها بوده و خواهد بود!
گویا قرار است این سنت نامیمون تاریخی همچنان دست به یقه با مردم به کنج انزوا نشسته باشد تا با تداوم آن مدعیان در معرض امتحان الهی قرار گیرند و سره از ناسره جدا شود، همانگونه که مولایمان علی “ع” در خطبه شقشقیه اینها را با عبارت دیگ جوشان دنیا به تمثیل گرفته است.

نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی ناشی از ناکارآمدی های عریان و برآمده از ساختارهای معیوب مدیریتی، عطش توده های مختلف را در سطوح شهرستان ها و کلان شهرها برای استقبال از حضور چهره های توانمند و پاک دست در انتخابات رقم زده است ولی اشعث های زمانه و هم پیاله با سقیفه های ننگین و رنج آور بنی ساعده روزگار ما که اساساً معامله گر و منفورند با انحراف در موضوع ، زمینه ساز تشتت و تفرق شده اند و این همه هیاهو و جنجال چون نسخه ای سراب گونه و از جنس “تدبیر” برجامیان، چِندش آور و باعث سرخوردگی طیف های مختلف شده است!

افرادی معجون و بعضاً نفوذی های همه جا معروف و در واقع “اصحاب سِر” جناح رقیب و منتفع از سفره تدبیر و امید، محض تداوم انتفاع مادی! با خیمه شب بازی های آنچنانی در کاندید سازی! نظر خود را به عنوان اجماع شیوخ!! به خورد جامعه داده که البته تردید مردم را با استشمام بوی تعمد و استحمار اندیشه ها موجب گردیده و صد البته که بازتاب منفی داشته است.

برآیند عمومی از خروجی جلسات محفلی شورای خود خوانده حکمیت این است که با منتفی شدن حضور هدایت خواه در انتخابات آتی، انشقاقی شبیه دوره گذشته برای جریان متبوعش رقم خواهد خورد، هر چند این تعدد کاندید در جریان اصلاحات و اعتدال نیز شکل گرفته است.

البته زارعی با چینش های مدیریتی و ظرفیت سازی از مشاغل اداری در قالب قراردادی و شرکتی و … به نفع خود بر رقیبان اصلاحاتی امروز و همقطاران دیروزش پیشی گرفته است.

خبرهای موثق حکایت از آن دارد که حضور تشکیلاتی فروزان نیز بر مبنای وعده و سوگند محرمانه سالهای نچندان دور باقر موسوی در راهبری و حمایت قاطع از وی بوده و نوع موضع گیری احد از اعضای ستاد روحانی مبنی بر کنار کشیدن زارعی به نفع اصلاحات از باب قاعده رهین منت! نیز موید این واقعیت است. مزید بر آن اخبار افواهی حضور وکیلی و بهرامی نیز این موضوع را با سختی در تصمیم سازی و نتیجه گیری مواجه ساخته است.

با این اوصاف و ناتوانی ابهام آمیز شورای حکمیت معجون جهت حصول اتحاد هدایت خواه و روشنفکر که علی الظاهر با خروجی فرخیانی نامی قرین است و نیز عزم جزم روشنفکر به حضور در عرصه انتخابات، پیش بینی می شود که هم کاندیدا های جدیدی عرض اندام کنند و هم مرزهای انتخابات از چارچوب های حزبی و دو قطبی های قبل فراتر رود و گمانه زنی را جهت نتیجه با مشکل مواجه نماید.

✍زریر حجتی

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: