فصلی نو،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۱۰۰ هزار قبض رایگان برق در مناطق شهری و روستایی این استان در سه ماهه اخیر خبرداد.

به گزارش فصل جنوب ” جمال معتمدی زاده ” در دیدار با مدیرکل مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح چگونگی رایگان شدن قبض برق این تعداد مشترک، اظهارداشت: مشترکین خانگی در این استان بویژه مشترکین روستایی برق می توانند بنحو مطلوبی از طرح برق اُمید بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه از اول آبان ماه امسال طرح«برق امید» در سطح کشور شروع شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند که از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف یعنی به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ کم‌مصرف‌ها هم به مشترکانی اطلاق می‌شود که از مهرماه تا اردیبهشت ماه مصرف متوسط ماهانه قبض برق آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد.

 

معتمدی زاده، خوش مصرف‌ها را نیز مشترکانی دانست که در ماه های مهر تا اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت متوسط مصرف برق شان بوده و در چهار ماه دیگر سال قبض مصرف شان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

 

وی گفت: مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق شان است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، هدف این طرح را کاهش رفاه خانوار ندانست و یادآورشد: طرح برق اُمید در نظر دارد با آموزش و آگاه سازی، رفتار مصرفی مشترکان برق را اصلاح کند.

 

معتمدی زاده با بیان اینکه جامعه هدف طرح برق امید همه مشترکان خانگی را در کشور شامل می‌شود، تصریح کرد: ۲۹ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها معادل پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک براساس اطلاعات ثبت شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مشمول این طرح خواهند شد.

وی تاکیدکرد سایر مشترکان نیز می‌توانند با کاهش مصرف خود مشمول تخفیف‌های صد درصدی بهای برق شوند.

 

مدیر ارشد شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای همه مشترکان و به ویژه مشترکان پرمصرف برق امکان خرید و نصب پنل‌های خورشیدی کوچک با تسهیلات مناسب فراهم می‌شود که پنل خرید و هزینه آن را به صورت اقساط بپردازند.

 

معتمدی زاده با اشاره به اینکه هزینه این پنل‌ها که حتی قابل نصب در روی کولر‌های آبی بوده و ظرفیت تولید ۴۰۰ تا ۵۰۰ وات برق را خواهند داشت در حدود ۵ میلیون تومان است ، اظهارداشت: به زودی در خصوص نحوه بهره گیری از این امکان، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی افزود:‌ اگر بتوانیم مصرف برق بخش خانگی را بهینه کنیم و آن را در حد استاندارد‌ها کاهش دهیم، می‌توان برق کاهش یافته در این بخش را به بخش‌های مولد تزریق و باعث رونق بیشتر اقتصادی و ایجاد اشتغال شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از آمارهای ارائه شده از شرایط اقتصادی مردم در این استان، ادامه داد: اغلب مشترکین برق در این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده که با مدیریت مصرف برق خود می توانند از برق رایگان بهره مند شوند.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین، طرح برق اُمید برای کاهش مصرف انرژی توسط مشترکان را سودمند خواند و اظهارداشت: با اجرای این طرح می توان بنحو مطلوبی به اقتصاد ملی و اقتصاد خانوادگی کمک کرد.

 

” محمدعلی غفاری فارسانی ” گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن منابع الهی متعدد اما متاسفانه مردم آن در وضعیت اقتصادی مناسبی بسر نمی برند و با مدیریت قبض انرژی خود می توانند برخی از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.