ضرورت ارتقای ظرفیت های سرمایه گذاری استان/ تدوین سند توسعه بهمئی

همچنین این آمادگی در سطح استان وجود دارد تا نسبت به رفع مشکلات سرمایه گذاران بویژه طرح های ایمیدرو گام های عملیاتی برداشته شود.

یاسوج- فصلی نو_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقای ظرفیت های سرمایه گذاری در استان ضروری است.

به گزارش فصلی نو، سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست طرح توسعه شهرستان بهمئی، افزود: سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنایع متوسط و بزرگ نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و باید جذب بهتر سرمایه گذاری با خروجی اشتغال و تولید را داشته باشیم.

صمیمی دوست با اشاره به حجم سرمایه گذاری و میزان اشتغال ایجاد شده ۳/. در بخش صنعت استان به نسبت کشور، بیان داشت: این آمار در حالی است که میزان جمعیت و مساحت استان ما نسبت به کشور یک درصد است و این موضوع نشان دهنده عدم بکارگیری مناسب  بخش خصوصی استان در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی و همچنین مظلومیت استان در عدم سرمایه گذاری انجام شده از سوی سازمان های توسعه ای کشور در گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به ضعف بخش خصوصی استان در سرمایه گذاری، انتظار است همانگونه که با مساعدت های رئیس هیئت عامل ایمیدرو شاهد رونق گرفتن طرح های بزرگی همچون فسفات چرام هستیم، این روند نیز در شهرستان بهمئی شتاب گیرد.

صمیمی دوست به سند توسعه شهرستان بهمئی اشاره کرد و عنوان داشت امید است در راستای اجرای این سند گام های عملیاتی برداشته شود و توسعه همه جانبه شهرستان بهمئی را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، گفت: استاندار نیز  پیگیری و حل مشکلات تولید و اشتغال در سطح استان به خصوص شهرستان های کمتر توسعه یافته را مورد تاکید قرار داد و  امید است شاهد همکاری بیشتری از سوی متولیان برای تحقق اهداف  باشیم.

صمیمی دوست خاطرنشان کرد: همچنین  این آمادگی در سطح استان وجود دارد تا نسبت به رفع مشکلات سرمایه گذاران بویژه طرح های ایمیدرو گام های عملیاتی برداشته شود.

خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در این نشست ضمن تقدیر از گزارش جامع مدیرکل دفتر جذب استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران زیرمجموعه خود خواستار توجه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9999

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: