فصلی نو؛ طرح آبرسانی روستای راهمالی شهرستان بویراحمد روز پنجشنبه با حضور غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی ومحلی به بهره برداری رسید. به گزارش فصلی نو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری از این طرح ۲۴۰ نفر […]

فصلی نو؛

طرح آبرسانی روستای راهمالی شهرستان بویراحمد روز پنجشنبه با حضور غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی ومحلی به بهره برداری رسید.

به گزارش فصلی نو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری از این طرح ۲۴۰ نفر در قالب ۶۴ خانوار در روستای راهمالی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را افزون بر هشت میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.
فیض الله پاسره تصریح کرد: حفر یک حلقه چاه عمیق ، ۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی از جمله عملیات اجرایی در این طرح بوده است.
روستای راهمالی در فاصله حدود ۳۰ کیلیومتری غرب یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
وی تاکید کرد که در حال حاضر ۱۰۰طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان با افزون بر یک هزار و ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی ابراز داشت: ۱۸مورد از این تعداد طرح آبرسانی با بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب مجتمع های آبرسانی درحال راه اندازی است که محل تامین اعتبار آنها از صندوق توسعه ملی است.
یک هزار و ۴۲۰ روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.
پاسره تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۷۰ کیلومتر خط انتقال،۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در سطح روستاهای این استان انجام شده است.