ظهور وافول حلولیه سیاسی در انتخابات در سپهر سیاسی ایران
- شناسه خبر: 3663
- تاریخ و زمان ارسال: 12 اردیبهشت 1396 - 01:16
- بازدید : 2 بازدید
- نویسنده: modir
فصلی نو-علیرضا دمساز
بعداز مرد عبا شکلاتی نیم چه مردی حلول کردکه مدعی بود “بوی رجایی” می دهد و بافریب توده وبخشی از خواص سطحی نگر هشت سال پر چالش بر مسند بالاترین مقام اجرایی کشور نشست وبارفتارهای عوامانه وقانون گریز قطار نظام را از ریل خارج کرد وبزرگان انقلاب را محصور وخانه نشین کرد. وی احیاگر اندیشه حلولیه سیاسی درایران معاصر گشته .فرقه انحرافی حلولیه درتاریخ سیاسی-اجتماعی به نام های مشبه، مجسمه، غالیه، اتحادیه، تناسخیه، صفاتیه و….نام برده شده. مهمترین توجیه حلولیه ادعای ریاست روح خدایی حلول کننده می باشد.
در این نحله توهم جای تعقل را می گیرد تا باتوهمات وترهات به قدرت وریاست دست یابد این جریان هدفی کاملا مادی وجسمانی دارد. ماهیت فرقه حلولیه افراطی گری مخرب می باشد.
فرقه ها وشخصیت هایی که کمبود شان ومنزلت اجتماعی دارند با این ترفند به دنبال کسب مقبولیت عمومی واجتماعی اند.درجنگ جمل گروهی به دیدار امام علی (ع ) رفتند وبه مقام الوهیت ان امام قایل شدند وامام انان را اندرز داد واز این عمل برحذر داشت اما مصر بر باور خود ماندند تا عاقبت حکم قتل ان جماعت را صادر کرد . عبدالله سبا از پیش قراولان این نحله در میان مسلمان بود وبا شهادت امام علی ، عبدالله در میان توده ان روزگار می گفت :مقتول علی نبود بلکه شیطان بود وعلی به آسمان صعود کردو با این ترفند جمعی از عوام زمانه وخواص دینی را همراه خود نمود. حکومت های بنی امیه وبنی عباس با این فرقه رفتار دوگانه داشتند ؛ یعنی، انجا که به نفع خلیفه بود حمایت وانجاکه به زیان بود برخورد مثل شاخه راوندیه که به دور قصر منصور دوانیقی طواف می کردند ومقام خدایی برای خلیفه قایل بودند تا عوام را بفریبند وبعداز گذشت تاریخ مصرفشان انان را قلع وقمع کردند .فرقه های حلولیه تنها منحصر به حلول روح خدا در معصوم نیستند برخی حلول وتناسخ رادر غیر معصوم می دانند وحلول را در کالبد افراد واجسام می پندارند وبرای گمراهی وفریب عوام وخواص سطحی نگر به ایات قران تمسک می جویند وبا تفسیر به رای و خواب نما شدن با به دست اوردن پیروانی از جان گذشته در راه کسب قدرت سیاسی -اجتماعی تلاش می کنند. المقنع خراسانی صاحب اندیشه حلولیه ادعای خدایی کرد و از کفار مغولی نژاد یاری خواست وحکم داد که خون و مال وناموس مسلمانان مباح است وفجایعی در خراسان افرید که تاریخ از ذکر ان شرم دارد . در دوره اخیر محمود احمدی نژاد با رفتار حلولی گری وادعای هاله نور وبا یاری قدرت طلبان توانست با فریب بخشی از خواص سطی نگر وتوده هشت سال مملکت ایران را ویران و حلولیه سیاسی را پایه گذاری واحیا کند وی حلول کننده ای بود که مدعی بود “بوی رجایی” در قالبش حلول کرده ورسالت امام زمانی دارد ونه تنها مامور مدیریت ایران بلکه رسالت مدیریت جهانی دارد و شد انچه نباید می شد .در سال ۹۶در زمان حلول یعنی انتخابات دوتن از کاندیدا ها در شعار ورفتارشان نشانه ها وعلایم حلولیه سیاسی ظهور یافته وهر روز این نشانه ها نمایان تر می شود . یکی معاون ده ساله قوه مبارزه کننده با فساد و دیگری شهردار دوازده ساله تهران ان یکی با پدر زنش ملک خراسان را در ید قدرت دارد ومدعی است “بوی بهشتی “می دهد البته اقلیم خراسان همواره بهشت ارزوها ی دنیا خواهان بوده .او مدعی است ریشه فساد را باتبر خواهم خشکاند ومالیات را عادلانه خواهم ستاند ولی نگفته در دو ده سال معاون اولی دستگاه فضا وریاست سازمان بازرسی کشور وچندسالیانی در کسوت دادستانی چند بلاد مهم و هم زمان با کدام تیشه بر ریشه فساد نواخت ونیز نگفت چه سازگاری برای اخذ مالیات به دولت اسلامی از بزرگ ترین کارتر اقتصادی تحت امرش دارد مجموعه که از دست برد مختلسین هزار میلیاردی در امان نماند تا اکنون در زمان حلول مردم ببیند ویا بشنوند. ودلیل سکوت ممتد ایشان در برابرفساد های بزرگ دولت حلولیهی پاک دستان ! چه بود؟ تا ملت می دید ومی شنید وبه حافظه می سپرد .دیگر حلول کننده در انتخابات ریاست جمهور ی ۹۶، شهردار سه دوره ای هم بر کرسی شهرداری کلان شهر تهران وهم سابقه سه دوره ای حضور دررقابت های انتخابات ریاست جمهوری داردودر این دورها تحقیق وتفحصی از مجموعه شهرداری به دید وچشم وگوش ملت نیامد وپاسخی به بخشش املاک نجومی وحادثه پلاسکو به شهروندان پایتخت نشین وچشمان پرسشگران نداده واین پرسش ها به حادثه کوی دانشگاه وپرت دانشجویان درحال استراحت از طبقه چهار در حافظه ها ماند.این شهردار حلولی مسلک در مناظره اخیر درست روح احمدی نژاد در گفتار ورفتارش حلول یافت وهویداشد .وصاف به دوربین می نگریست ومدعی “راستگویی”بود البته باتشر وعصبانیت می گفت من راستگو واخلاق مدارم اما نگفت خود جز کدام تقسیم بندی خود ساخته است( ۴درصدی است یا ۹۶در صدی ) ذکر مجدد این واژه های اتحادیه ، تناسخیه، صفاتیه، غالیه (غلوکننده) مشبهه ومجسمه ! خالی از لطف نیست وچطور طی دوازده سال جناب شهردار بر همان صندلی نشست که ان مرد کاپیشن پوش نشسته بود وچگونه این واژه ها شکلی مصداقی یافته اند ؟ اما هر انکس که دل در گروه میهن عزیز وایران اسلامی دارد در ۲۹اردیبهشت با انتخاب عقل به جای توهم ، تدبیر به جای تهدید، امیدبه جای یاس با برگ رایش مزین به نام دکتر حسن روحانی راه را بر حلولیگری سیاسی ، توهم ، تهدید ،دروغ، عدم پاسخگو یی ونبود شفافیت ببند تا ملک ایران سامات یابد تا مدعیان حلولی مسلک دین ودنیایمان را بازبه تاراج نبرند تا خدعه ونیرنگ وریا بر ما سایه نیفکند. وسرواعتدال وعقلانیت و اصلاحات برافراشته تر شود. تا میران وشیخان محصور در بند نباشد. تا سید های خندان و رضا های صبور دیارمان درس استقامت و مشی اصلاح طلبی به ما بیاموزندتا خرد بر ملک حاکم شود واز خردورزان زینت یابد وچون سرو همیشه سبز بمانیم تا ظریف بمانیم در سیاست خارجه. تا عارف ها رویش کنند ایثارگونه. تا جهانگیر درسیما مدبرانه وشجاعانه بگوید “من نماینده جریان ریشه دار اصلاحاتم که هشت سال خانه نشینش کردید”. تا لب به سخن بگشاید که حلولیگری سیاسی چه بر سر این ملک اورده تا وکیل ملت ، فرزند زاگرس، در خیابان سردار جنگل بویراحمد روشنگری کند. تا قفل های زنگار خورده با سر انگشت تدبیر باز شود وامنیت واسایش وگشایش کسب وکار حاکم شود تا هنر در خراسان بزرگ اوج گیرد واستاد اواز ایران “مرغ سحر” سر دهد تا سازمان نظام معلمی شکل گیرد و معلم دیگر دغدغه نان نداشته باشد.
دکتر علیرضا دمساز رییس انجمن اسلامی معلمان بویراحمد وعضو شورای مرکزی
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد