عملیات اجرایی طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی طرح جامع گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش فصلی نو ، محمود باقری ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پس از انتشار فراخوان طرح جامع گردشگری استان در روزنامه‌های سراسری، دانشگاه علامه طباطبایی تهران به عنوان مشاور طرح انتخاب شد.

فصلی نو _مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای دقیق پروژه‌های گردشگری و نیازسنجی شهرستان‌ها در زمینه گردشگری از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جامع گردشگری استان است.

باقری اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح را ۳۹۰ میلیون تومان عنوان و بیان کرد: دو عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی جهت اجرای طرح جامع گردشگری وارد استان شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اهمیت تهیه طرح جامع گردشگری استان، گفت: مشاور طرح باید به گونه‌ای کار را آغاز کند که در پایان خروجی مناسبی برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود.

حسن نوروزی از دستگاه‌های اجرایی خواست با مشاور طرح همکاری لازم را داشته باشند و عنوان کرد: در طرح جامع گردشگری باید همه جوانب از جمله راه‌های دسترسی، اراضی ملی، پدافند غیرعامل، بسته‌های سرمایه‌گذاری و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تقدیر از اداره‌کل میراث فرهنگی استان بابت اجرای طرح جامع گردشگری، گفت: ساماندهی اجرای پروژه‌های گردشگری از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح در استان است.

بیشتر بخوانید

جعفر گوهرگانی افزود: در بحث آمایش سرزمین استان کهگیلویه و بویراحمد، گردشگری یکی از سه محور اصلی توسعه این استان لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: در طرح جامع گردشگری استان مناطق بکر که گاها صعب‌العبور بوده اما قابلیت گردشگری دارند دیده شود.

مشاور اجرای طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره گفت: کار مطالعاتی ما شروع شده و در این راستا طرح‌های بالادستی از جمله آمایش سرزمین و طرح بنیاد علوی در شهرستان لنده بررسی شده است.

قادری با بیان اینکه نخستین گزارش از نظر مبانی نظری در اواخر شهریورماه به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود، ابراز کرد: در این طرح، پروژه‌های گردشگری هر شهرستان به لحاظ فنی و اقتصادی امکان‌سنجی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سه محور طبیعت‌گردی، زندگی روستایی و عشایری و گردشگری خلاق تهیه می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9812

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: