فعالیت ۲۶ مبلغ در سوگواره «یاس نبوی» بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو-حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری «سوگواره یاس نبوی» در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: امسال ۲۶ مبلغ در قالب سوگواره «یاس نبوی»به اقصی نقاط استان اعزام می شوند.

به گزارش فصلی نو-حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» (۵ بهمن) در حاشیه دیدار مدیرکل، معاون فرهنگی و اجتماعی و مبلغین طرح سوگواره «یاس نبوی» با امام جمعه یاسوج، اظهار داشت: هر ساله در ایام فاطمیه «سوگواره یاس نبوی» برگزار و مبلغینی از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به اقصی نقاط کشور به ویژه به بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روحانیون در روستاهایی که ظرفیت فرهنگی دارند مستقر می شوند و به مباحث اعتقادی در قالب «خیمه های معرفت» می پردازند.

وی یادآور شد: امروز جهت استفاده از رهنمودها و ارشادهای نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج مبلغین اعزامی در این مکان حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد ادامه داد: نماینده ولی فقیه در این زمینه توصیه ها و رهنمودهای خوبی در زمینه رفع معضلات اجتماعی داشتند، احصاء آسیب ها و ارتباط دهی با نونهالان، نوجوانان از تاکیدهای نماینده ولی فقیه بود و از روحانیون خواست در محل های استقرار خود این کارها را انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که مبلغین در مکان های تبلیغی و این ایام دارند، پرداختن به مباحث ایثار، مقاومت، شهادت سردار سلیمانی و برنامه های بصیرتی برای نوجوانان، جوانان، خانواده ها و پاسخگویی به شبهات است.

وی گفت: امسال ۲۳ مبلغ اعزامی از قم به اقصی نقاط استان اعزام می شوند و سه مبلغ بومی داریم که در مجموع ۲۶ مبلغ در این ایام فعالیت می کنند.

۲۲۵بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11136

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: