فغالیت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

فصلی نو ، آیین افتتاحیه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستانها و مناطق استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه معاونین / کارشناسان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ،رئیس و آموزش و پرورش استثنایی و همچنین کارشناس مسئولان / کارشناسان این اداره با حضور در مدرسه شاهد شهر یاسوج ، ضمن بازدید از پایگاه سنجش ، در آئین افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افتتاح پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستانی در سراسر استان خبرداد . هادی زارع پور در حاشیه این مراسم اظهارداشت: هدف اصلی از اجرای طرح سنجش، تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خاطر نشان کرد: مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک برای تمامی پایگاه ها فراهم گردیده و جهت ارزیابی نوآموزان از پکیج های جداگانه استفاده خواهد شد؛ همچنین والدین محترم بایستی ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت عکس دار، کارت واکسن و کارت بانکی، همراه با نوآموز راس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

شهربانو بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این آیین افزود: کودکان از لحاظ شنوایی – گفتاری، بینایی و دید رنگ، جسمی -حرکتی، بهداشتی (قد، وزن و توده بدنی) و آمادگی تحصیلی سنجش می شوند.

بختیاری با اشاره به زمان نوبت گیری و آغاز فرآیند سنجش افزود: نوبت گیری طرح سنجش از اوایل تیرماه آغاز و فعالیت پایگاه ها از اواسط مرداد انجام می شود و  نوبت گیری توسط مدیران و بعد از پیش ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد انجام شده و برگه نوبت مراجعه در اختیار والدین قرار داده خواهد شد. در این برگه اطلاعات زمان و مکان مراجعه درج شده است.

بر این اساس؛ همزمان با این افتتاحیه ۱۵۰ نفر از عوامل اجرایی این طرح، کار سنجش کودکان را در۱۰ پایگاه سنجش در سراسر استان آغاز کردند.

بختیاری رئیس  آموزش‌وپرورش استثنایی استان ، در این آئین گفت:  ۱۲ پایگاه سنجش در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12090

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: