فصلی نو،به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از فک پلمپ مرکز آموزش خانه کاگر شهرستان گچساران خبر داد. فرج اله راد بیان داشت:پس از پلمپ مرکز آموزش خانه کارگر شعبه گچساران با پی گیری مقامات شهرستانی و استانی و حضور دبیر اجرایی […]

فصلی نو،به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از فک پلمپ مرکز آموزش خانه کاگر شهرستان گچساران خبر داد.
فرج اله راد بیان داشت:پس از پلمپ مرکز آموزش خانه کارگر شعبه گچساران با پی گیری مقامات شهرستانی و استانی و حضور دبیر اجرایی خانه کارگر استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و در خواست فک پلمپ تا زمان رفع اختلاف با حکمیت معاونت محترم استانداری استان و انعقاد تفاهمنامه همکاری فی ما بین، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دستور همکاری در خصوص فک پلمپ این مرکز آموزشی را به مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گچساران ابلاغ نمود.
وی اظهار داشت :بدون شک کارگران از زحمتکش ترین و از طرفی بی ادعا ترین سربازان سازندگی کشور بوده لذا شایسته است مسئولین محترم خانه کارگر با هدایت آنها به منظور برخورداری از خدمات دولتی از مسیر های قانونی مشخص اقدام نماید.
راد افزود:مطابق قانون وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تربیت نیروی انسانی ماهر و حفظ و صیانت از نیروی کار شاغل بوده که این وظیفه قانونی را از طریق ارائه آموزش در بخش های دولتی و خصوصی و با برخورداری از فضا های آموزشی مناسب و تجهیزات استاندارد و با دارا بودن مربیان مجرب دنبال می نماید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: این اداره کل با ارائه آموزش های رایگان به تمامی اقشار جامعه بالأخص جمعیت فعال اقتصادی و در رأس آن جامعه کارگری ، نقش مؤثری را در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا می نماید.
راد تصریح کرد:بر اساس ماده ۵ مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ،صدور مجوز فعالیت های آموزشی در قالب دوره های مهارت و همچنین نظارت بر آنان بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد.
وی همچنین بیان داشت:این اداره کل آمادگی دارد تا با دستگاههای اجرایی جهت نیل به اهداف سازمان که همان تربیت نیروی ماهر مورد نیاز جامعه است ، تفاهمنامه و طبق ضوابط اقدام نماید.
راد تاکید کرد:بر اساس تبصره ۲ ماده( ۸) آیین نامه اجرایی ماده (۱۹۴) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،دستگاههای اجرایی مجری آموزشهای فنی و حرفه ای در بخش صنعت ،خدمات و کشاورزی موظف به رعایت استاندارد های آموزش مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشند.
ایشان در ادامه بیان داشتند: بر اساس ماده ۱۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۶۱ ، خانه کارگر می تواند از طریق انعقاد قرارداد آموزش با یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی شهرستان اقدام به آموزش کارگران نماید و بدیهی است کارگران محترم پس از طی دوره های آموزشی و کسب حد نصاب نمره لازم گواهینامه معتبر با کد استاندارد بین المللی به آنان اعطا خواهد شد.
راد در پایان گفت:لذا از مسئولین محترم خانه کارگر انتظار می رود با رعایت قانون و به منظور ارائه آموزش های کیفی ضمن تعامل با مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان و کسب مجوز های قانونی ، زمینه خدمت را برای جامعه کارگری فراهم نمایند.