قرارگاه های پیشگیری از کرونا در محله های استان راه اندازی شود

فصلی نو ،نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: قرارگاه های پیشگیری از کرونا به زودی در محله های این استان و با محوریت مساجد و حسینیه ها تشکیل و راه اندازی شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر عملکرد آنها نظارت کند.

به گزارش فصلی نو ، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  اظهار داشت: مواردی از جمله درمان، پیشگیری، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات افراد کرونایی ساکن هر کدام  از محله های استان در این قرارگاه ها انجام می شود. 

وی افزود: اعضای هر قرارگاه پیشگیری از کرونا در محله های کهگیلویه و بویراحمد شامل طلبه یا روحانی، پزشک، پرستار، بسیجی، امدادگر و گروه های جهادی است. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: مشکلات توزیع بسته های حمایتی بین نیازمندان این استان بررسی و از تکرار آنها در ِآینده جلوگیری شود. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: جزوه های آموزشی با موضوع نحوه پیشگیری از بیماری کرونا و کتاب های مذهبی و ادعیه در کنار بسته های حمایتی در اختیار قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد. 

وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حد توان دانشگاه علوم پزشکی این استان را برای مقابله هر چه بهتر با بیماری  کرونا یاری داده و به کاهش مشکلات و کمبودهای بیمارستان های استان کمک کنند. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: تدفین و خاکسپاری افراد فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان از سوی  شهرداری ها با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات باشد تا منجر به گسترش هر چه بیشتر این بیماری نشود. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: آنچه در زمینه بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مشکل آفرین شده و به گسترش  روزافزون آن دامن می زند تجمعات، ماسک نزدن و رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است. 

وی افزود: برخورد با افرادی که این موارد را در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی کنند باید بدون اغماض و ملاحظه کاری بوده و در دستور کار  ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان باشد. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی این استان اقدام به تقسیم کار بین  دستگاه های اجرایی استان برای مقابله مطلوب تر با بیماری کرونا کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: تمامی ظرفیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد از جمله اداری، مردمی، بسیجیان،  جوانان، طلاب، روحانیان و گروه های جهادی برای مقابله با بیماری کرونا و انجام فعالیت های پیشگیرانه در این استان به کار گرفته شود. 

وی ابراز داشت: توصیه ها، تذکرها و هشدارهای بیشتری برای رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به  مردم کهگیلویه و بویراحمد از سوی متولیان امر، مسؤولان اجرایی و رسانه های این استان داده شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وضعیت این استان به لحاظ بیماری کرونا مناسب نیست و انتظار  می رود که مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مسائل مربوط به آن را به طور واضح و شفاف برای مردم بیان کنند. 

احد جمالی اظهار داشت: مدیریت بیشتری برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج به عنوان  مرکز آن انجام شود. 

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه دستگاه های اکسیژن ساز ویژه بیماران کرونایی به تعداد مورد نیاز  اقدام کرده و اولویت نیز با بیمارستان های شهر یاسوج به عنوان مرکز استان باشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گزارش دهی مستمر مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی این استان  به ستاد مقابله با کرونا استان در زمینه نیازمندی ها و کمبودها ضروری است زیرا بهتر می توان آنها را تأمین کرد. 

جمالی عنوان کرد: مأموران نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فیزیکی در مراسم های عروسی و ترحیم برگزار شده در نقاط  مختلف این استان اقدام به شناسایی مسببان و مقصران کرده و آنها را برای برخورد قضایی معرفی کنند. 

وی ابراز داشت: هنگام تحویل جنازه افراد فوتی بر اثر بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اقدام به گرفتن تعهد کتبی از خانواده های آنان  مبنی بر تدفین و خاکسپاری همراه با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات شود. 

جمالی گفت: بسیجیان، طلاب، روحانیان، معتمدان محلی و ریش سفیدان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با فرهنگ سازی لازم کمک  بسزایی به جلوگیری از برگزاری تجمعات و دورهمی ها در این استان کنند. 

وی اظهار داشت: پایش و رصد افراد ناقل یا آلوده به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و معرفی آنها به ستاد مقابله با کرونا استان  ضروری است زیرا در جلوگیری از انتشار آن مؤثر خواهد بود. 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12849

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: