مامور منابع طبیعی بویراحمد را کتک زدند/تصاویر

فصلی نو،ماموران اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در حین انجام ماموریت، این بار برای جلوگیری از تخریب و بوته کنی گیاهان مرتعی در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد مورد ضرب وشتم از سوی متخلفان قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ماموران یگان حفاظت در حین انجام ماموریت از سوی برخی افراد سودجو مورد ضرب وجرح قرارگرفتند و یکی از آنها نیز از ناحیه پا و شکم دچار جراحات و مصدومیت شد.
وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت در برخورد با با متخلفان نیز حدود هفت گونی گیاه مرتعی بیلهر بهمراه یک دستگاه خودرو از سودجویان کشف و ضبط کرد.
برزمند از تشکیل پرونده برای متهمان و افراد سودجو خبر داد و گفت: منابع طبیعی با تمام توان با بروز پدیده زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه های جنگلی و مرتعی مقابله خواهد کرد.
منطقه تنگ سرخ در حدود ۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
سرهنگ برزمند تصریح کرد: فروردین امسال بیش از چهار هزار بوته گیاهان مرتعی و رو به انقراض از جمله ‘بیلهر’ و ‘بن سرخ’ از متخلفان و تخریب گران عرصه های طبیعی در استان و شهرستان بویراحمد کشف و ضبط شده است.
سریال ضرب و شتم وکتک زدن ماموران منابع طبیعی این استان بویژه در شهرستان بویراحمد در حالی به یک معضل و چالش اساسی برای مسئولان منابع طبیعی ، امنیتی و قضائی تبدیل شده که تاکنون یکی از بهترین نیروها و از فرماندهان شجاع این حوزه حین انجام ماموریت کشته شده است.
به گزارش ایرنا، آذرماه سال ۹۳ تعدادی از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از جمله مرحوم هوشنگ نادری فرمانده یگان اداره منابع طبیعی بویراحمد از سوی قاچاقچیان و سودجویان زغال در منطقه ‘دلی اولاد علی مومن’ یاسوج به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.
قاچاقچیان زغال در حالی که قصد داشتند بیش از یک تن زغال را با یک دستگاه خودروی وانت سایپا از این منطقه به روستای آب گردو بویراحمد انتقال دهند در دوراهی اولاد علی مومن یاسوج با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی مواجه شدند.
به گزارش ایرنا، آذر سال ۹۴ ماموران اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در حین انجام ماموریت و جلوگیری از شخم زمین های منابع طبیعی در منطقه اولاد علی مامن شهرستان بویراحمد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
ماموران یگان حفاظت در حین انجام ماموریت از سوی برخی افراد سودجو درگیر و دو تن از آنها نیز با ضربات چاقو دچار جراحات و مصدومیت شدند.
مرداد سال ۹۴ نیز همچنین مرحوم ‘هوشنگ نادری’ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد نیز در حین انجام ماموریت و مقابله با قاچاقچیان زغال و چوب و در حالی که با خودروی وانت نیسان حامل قاچاق سوخت مشغول رانندگی بود در منطقه مهریان یاسوج به دره سقوط و جان باخت.
دلی اولاد علی مومن در حدود ۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
بیش از ۸۸درصد مساحت ۱۵ هزار و ۵۱۷ مترمربعی استان کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی و جنگل است.
از مجموع یک میلیون و ۵۵۰هزار هکتار اراضی، جنگل و مرتع در این استان حدود یک میلیون و ۵۲۸ هزار از این میزان معادل ۹۹ درصد آن تاکنون تثبیت مالکیت شده است.

82039855-70659626 82039855-70659624 82039855-70659625

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1028

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: