فصلی نو ،محدودیتهای ترافیکی کرونایی از امروز پنج شنبه در ورودی های یاسوج آغاز شده است و گشت های محسوس و نامحسوس نیز در سطح شهر، صنوف را رصد و نظارت می کنند.

شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محدودیت ها در ورودی‌های شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد توسط پلیس راه، نیروی انتظامی، و با همکاری هلال احمر و مرکز بهداشت اعمال می شود و فقط خودروهای دارای پلاک استان اجازه ورود به شهرستان را دارند.

کناری با بیان اینکه حضور در اجتماعات، گاهی عیادت بیماران کرونایی و تشییع جنازه های آنچنانی برای فوتی های کرونا این‌نگرانی را ایجاد کرده بود که کرونا،خصوصا در روستاها اوج بگیرد، گفت: با همکاری دهیاران، طرح هر روستا یک ستاد پیشگیری از ویروس کرونا اجرا می شود تا شرایط روستاهای شهرستان به وضعیت فوق حاد کرونایی نرسد.

وی ادامه داد: از روز  سه شنبه قید محرمانگی از نتایج آزمایشگاهی برداشته شده است و مدیران، دهیاران، بخشداران و شوراها در روستا و شهر اسامی بیماران خصوصا افرادی که باید در قرنطینه خانگی باشند را در اختیار خواهند داشت.
وی یادآوری کرد: مردم می توانند علیه فرد مبتلا به کرونا که در اجتماعات و یا ادارات حاضر شده و یا در قرنطینه نمانده  است، طرح شکایت کنند.

کناری گفت: بازار، اصناف مختلف، ادارات، بانک‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری و آرایشگاه‌های زنانه به کمک تعزیرات، سازمان صمت و مرکز بهداشت به صورت محسوس و نا محسوس رصد و نظارت می شوند و با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، به شدت برخورد می شود.

شهرستان بویراحمد بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت در شهر یاسوج و روستاهای اقماری این شهر ساکن هستند.

در این روزها که در مناطق جنوب کشور همچنان هوا گرم است دمای هوا در این شهرستان افت محسوسی داشته آنچنان که مردم از وسایل گرمایشی  استفاده می کنند و همین نیز باعث شده برخی از مردم استانهای گرمسیری یاسوج را به عنوان مقصد سفر در تعطیلات پیش رو انتخاب کنند.

با این حال فرماندار از هموطنان خواسته برای حفظ سلامت خود و میزبان از سفر به شهرستان بویراحمد بپرهیزند و یادآوری کرده است که خودروهای با پلاک غیر بومی در ورودی استان برگشت داده می شوند.

کناری یاد آوری کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت فوق حاد کرونایی قرار دارد و در دو روز گذشته ۶ فوتی کرونا، در این شهرستان ثبت شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون ۶۷ نفر  در شهرستان بویراحمد به علت ابتلا کرونا جان خود را از دست داده اند که  بر این اساس حدود ۳۳ درصد فوتی های استان در این شهرستان بوده اند.

فرماندار بویراحمد گفت: بیش از ۹۰۰ بیمار کرونایی در شهرستان در قرنطینه خانگی و یا در بیمارستان بستری هستند و برخی وضعیت حاد دارند.

وی ادامه داد:  تعداد بیماران کرونایی بستری بویراحمد ۲.۵ برابر بیماران ترخیصی است که این آمار نشان می دهد وضعیت حاد کرونایی در شهرستان حاکم است. 
بر اساس آمار روزانه و تجمیعی دانشگاه علوم‌پزشکی، تعداد بیمارانی که در این استان آزمایش کوید ۱۹ آنها مثبت بوده در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از دو برابر کشور است با این حال تاکنون آمار فوتی های استان نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده است.