مدعی معوقه حقوق کارگران میراث دار فضای سبز بود – طایفه گرایی جرم نیست اما این برچسب به من نمی چسبد -شاخصه بارز “فصلی نو” انعکاس بدون دستکاری مطالب است

فصلی نو ، شهردار یاسوج روز گذشته با حضور در نمایشگاه کتاب و غرفه سایت فصلی نو در خصوص مسایل مختلف شهر و همچنین حواشی پیرامون شهرداری و شورای شهر پاسخ داد .

به گزارش فصلی نو ، نستهن مقدم در ابتدای این گفت و گو ابتدا گزیده ای از عملکرد دو ساله خویش ارائه کرد و بدنبال آن پیرامون مشکلات حوزه تحت مدیریت خود و اختلافات گروههای اقلیت و اکثریت شورای شهر سخن گفت که در زیر مشروح آن را می خوانید .

انجام ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت با کیفیت

بنده حسب وظیفه ای که در شهرداری داشتم بعنوان شهردار شهر کمبود های حوزه زیر ساختی از بحث جدول آسفالت و پیاده‌ روسازی رو به ورود جدی کردیم و توانستیم تا الان هم در دوره کاری نزدیک به تقریباً به ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت با کیفیت در محلات مختلف شهر یاسوج انجام دادیم .

در بحث کانال های آب های سطحی و پروژه‌هایی که دیوارهای حائل مواردی که شهر نیاز داشت زودتر باید تعیین تکلیف شود ورود کردیم ، در بازگشایی احداث خیابان ۴۵ متری شرف آباد تا پل سوم اتفاقات خوبی برای این دور شهرداری یاسوج در پی داشت و تقریبا نزدیک پایان کار هستیم پنج کیلومتری را تقریبا نزدیک به انتهای کار هستیم که عملکرد رو انجام دهیم جای تقدیر و تشکر ابتدا از مردم از مالکین بودند در مسیر رشد و پیشرفت آبادانی دیروز یک هزار و ۲۰۰ متر آزاد سازی داشتیم که با تعاملی که شهروندان از مالکین داشتند که خط پروژه مشخص کردیم و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مانند آن عملیات خاکی انجام می‌دهند.

پروژه پل چهارم و همچنین مسیر شهرک جوشکاران و ارائه خدمات مهم در حوزه شرف آباد از دیگر موارد ما در حوزه زیر ساختی بوده است و اخیرا شروع کردیم و انشاءالله در بازآفرینی و همچنین منابع داخلی شهرداری در محمودآباد اکبر آباد نجف آباد،شرف آباد و حوزه مرکزی خدمات متنوع و زیادی رو ارائه کردیم .

پروژه‌های جدیدی را در حوزه‌های مختلف تعریف کردیم و در بحث اصلاح جداول اصلی دره گرم و دره آبشار که ما در سیل گذشته خسارات هایی را متحمل شدیم که طرح هایی تعریف بلاغ شده که در ۸ نقطه شروع عملیات اجرایی آغاز خواهد شد .

در کنار کارهای قبلی و طرح های جدیدی را در بستر پیاده روسازی ادامه بلوار پرواز به سمت پارک بانوان و در حوزه فضای سبز و سیما و منظر شهری در اصلاح چمن ها و هرس درخت ها و تشتک زنی به جد کار شده است را در حوزه سیما و منظر در حوزه زیباسازی ما جشنواره دیوار نگاری انجام شد .

طرح دیوار نگاری را عملا آشتی ب هنرمندان با شهرداری نام نهاد ما بزودی دو جشنواره فراخوان دیگر در در حوزه زیباسازی را بازسازی داریم و تقویت نور در شب را داریم که امسال با هماهنگی شرکت توزیع نیرو برق زیباسازی و المان را دنبال می کنیم .

در بحث شهرسازی دنبال این هستیم که قانومنمد کنیم و هر گونه ساخت و ساز خلاف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ابلاغ شود ضمن اینکه سیاست ما پیشگیری از تخلف است و کمتر دنبال هدایت کردن مردم به کمیسیون ها هستیم .

در بحث درآمدهای پایدار شهرداری دنبال ساماندهی جمعه بازار و کاری رو که انشاالله بنا داریم کلید بزنیم برای عزیزان حاضر در این نقطه شهر در کسب و کار و زیبایی شهری کمک شایانی باشیم .

کسی که ادعای حقوق معوقه کارگران را دارد قبل از من میراث دار فضای سبز بود



در بحث بروز رسانی حقوق پرسنل اگر برگشت به عقب داشته باشیم در برخی حوزه‌ها ما عقب ماندگی بالای یک سال داشتیم بویژه در فضای سبزی که به نوعی در تقسیم غنائم قبلی میراث آن فردی بود که الان ادعای حقوق عقب مانده دارد با تغییر مدیریت هایی که انجام شد و کمک های بی سابقه ای که در طول ۵۰ سالبنده به این حوزه داشتم که معوقات بسیار بالایی برای کارگران زحمتکش ما ایجاد شده بود آمدیم معوقه را از ۱۱ ماه به ۴ ماه رساندیم و ادعای ۸ ماه معوقه قویا تکذیب می شود .

ما داشتیم که کارگران عزیزمان توسط شرکت ها که حقوقش پرداخت نشده بود دو سال معوقه داشتند و ما نزدیک به ۶ تا ۷ میلیارد فقط در همین حوزه های کارگری معوقات چند ساله پرداخت کردیم تا بتوانیم معوقات را از ۱۱ ماه و حتی ۱۸ ماه به حداقل برسانیم .

اظهار نظرهای نا پخته و غیر تخصصی برخی از اعضای شورای شهر برای ما ایجاد درد سر کرد

با توجه به مشکلاتی که در بحث درآمد ما داریم زلزله ما در سال گذشته داشتیم بعد سیل هایی که داشتیم بر روی درآمدهای پایدار شهرداری و همچنین اظهار نظرهای غیر تخصصی ناپخته و به نوعی غیر منطقی توسط برخی از اعضای شورا از درآمدهای قانون شهرداری ها هم با مشکل مواجه شد مثلا مصوبه ای که خود شورا تصویب کرده است اصرار داشته برای عوارض شهرداری برای خوراکرسانه ای تشویش اذهان عمومی آن را تخلف شهرداری محسوب کند وظیفه شهرداری لایحه هست لایحه تصویب شد مراحل تایید توسط شورا و فرمانداری انجام شد و برای شهرهای لازم الاجرا است است که ما انجام دادیم .

الان بدلیل رکود در ساخت و ساز و دیگر مشکلات اقتصادی خیلی سخت نیست که پرسنل ستادی ما ۱۸ روز حقوق دریافت نکرده باشند ما بسمتی باید حرکت کنیم که شهرداری ها خودگرانند و باید هزینه و درامد را تعریف کنند و قرار نیست ما بدنبال وام برای پرداخت حقوق پرسنل باشیم .

رسالت برخی از اعضای شورای شهر سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن است

عملا این نوع اظهارنظرها ستم به نیروهای زحمت کش شهرداری است و به جای طرح این موضوعات باید راهکارهای افزایش درآمد شهرداری را ارائه دهند باید کمک کنند در جذب سرمایه گذار و تولید ثروت برای شهرداری، آیا رسالت برخی از اعضای شورا فقط سنگ اندازی و چوب لای چرخ انداختن برای شهرداری است ؟نماینده باید در خدمت بازوی اجرای شهرداری باشد اینکه گذشته را جراحی می کنند هنر نیست من افتخار می کنم به دو سال خدمت خودم در شهرداری که پویا تر از همه سال ها فعالیت می کنند و مردم این پویایی را می بینند نه برای منافع فردی برای گروههای خاص را دنبال می کنند من عامه مردم را می گویم شهروند بالای ۹۵ درصد رمی بینند که شهرداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی زیربنایی و خدمات در خدمات ارائه می دهد و شورا اگر بحثی دارد بجای اینکه در بیرون مطرح کند در جای خود و در صحن علنی شورا ارائه دهد و شهر مکلف به پاسخ خواهد بود و اگر پاسخ قانع کنند نبود اقدام های قانونی در پیش رو است .

قوم گرایی جرم نیست اما این برچسب برای من نچسب است

بر چسب قوم گرایی برای من بچسب است من شهر یاسوج را متعلق به ایران می دانم اگر خارج از استان فرصتی برای هم وطنم ایجاد شود باید از ظرفیت او استفاده کرد من در سطح مدیریت که نه در سطح کارگر عادی هم بنده تفکر قوم گرایی نداشتم بنده هیچ نیرویی جذب نکردم من فقط یک نیروی خارج از استانی که ۲۱ سال با من است را بعنوان راننده با خودم آورده ام اگر غیر از این کسی نیرویی از من پیدا کرد اعلام کند که در بین ۹۰۰ نیروی شهرداری بکار گمارده ام ، در بین دوازده مسئولیت کلان شهرداری فقط یک نفر از طایفه من است هم طایفه ای جرم نیست ایشان قبل از من شهردار و یا رئیس سازمان بوده است و رسمی است که به نسبت جمعیت ناچیز است و من حتی خودم را متعلق به طایفه نمی بینم و خودم را یک کهگیلویه و بویراحمدی می دانم و تعامل برای ضایعه کردن حق دیگران من را بر نمی تابم این رفتار برای برخی ها ناخوشایند است و به همین دلیل بفکر تغییر و استیضاح هستند که شاید شهردار مورد دلخواه خودشان را بیاورند تا وارد این بازی شود .

من دلخواه همین اعضای شورای شهر بودم

من دلخواه همین مخالفین در شورا بودم اما چون کسی نبودم که با هر تیمی که شبانه تعیین می شود تعامل کنم من بر اساس موازین کار می کنم و شایسته سالاری را در نظر می گیرم اما اگر نیرویی توانمند باشد اما حلقه بگوش کسی باشد عذر او را هم می خواهم خواست .

شاخصه بارز فصلی نو انتقال مطالب بدون دستکاری است

فصلی نو را من یکی دو بار اظهار نظر کردم یک شاخصه بارز دارد که انتقال مطالب را بدون هیچگونه دستکاری انعکاس می دهد حالا باید جامعه تحلیل کند من توصیه می کنم بخشی از اخباری که عزیزان ما در فصل نو قصد انتشار دارند و صحت آن را قطعی نمی دانند من فکر می‌کنم در شرایطی که مردم ما نیاز به همدلی مدیران و آسایش و آرامش دارند اول آن را بررسی کنند من برای گفته خودم دلیل دارم شما در همین سایت فصلی نو ، از زبان دو سه نفری که الان با ما ساز مخالف می زنند و می خواهند به هر قیمتی بازی را بر هم بزنند که خارج از تشریفات قانونی و عقلانیت است به سه ماه قبل همین سایت و اظهار نظرهای آنان دقت کنید که مقدم شهردار پاکدست ، توانمند را کنار هم بگذارید در یک سایت و آن را تحلیل کند که یا حرف اول شان دروغ است و یا این قسمت تکذیب شود مردم خوراک های سالم را دوست دارند.

اما در زمینه پای کار بودن فصلی نو عالی و راجب به انتقال بدون کم و زیاد مطالب امانت دار خوبی هستید و من بارها به شما گفتم که صادق رسانه هستید .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10581

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: