مسئولان دولتی به فکر ایجاد سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد و کاهش بیکاری باشند

فصلی نو-نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید به فکر ایجاد سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد و کاهش بیکاری باشد گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در استان منجر به حاکم شدن فضای یأس و ناامیدی شده است.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی بوده و هیچ خانه‌ای بدون چندین بیکاری در این استان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری مردم این استان را آزاد می‌دهد عنوان کرد: افزایش بیکاری جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در تمامی مناطق و روستاهای این استان نگران کننده است.

زارعی ابراز کرد: بالا بودن نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد فضای بی روح و ناامید کننده‌ای را حاکم کرده به گونه‌ای که شاهد به حاشیه رفتن جوانان خلاق و مستعد هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح برخی ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالا بودن بیکاری زیبنده استانی با داشتن ۲۵ درصد نفت و گاز کشور، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس، معادن زیر زمینی فراوان و طبیعت بکر و دست نخورده نیست.

زارعی با ناچیز دانستن درآمد سرانه مردم کهگیلویه و بویراحمد و عدم توانایی  داخلی در زمینه سرمایه گذاری ابراز کرد: به طور حتم کاهش بیکاری و رونق تولید و اشتغال در این استان نیازمند حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های اقتصادی وابسته به دولت شامل شستا، ایدرو و ایمدرو است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4249

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: