علی بختیاری؛می خواهم صدای مردم شهرم باشم

عضو انجمن حقوق شهروندی ایران با بیان اینکه نباید شهر را تنها به صورت کالبدی و فیزیکی ببینیم، افزود: حضور شهروندان در شهر موجب پویایی و زنده بودن شهر می شود و باید برای شهروندان برنامه داشت.

نامزد حقوقدان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج در حاشیه نام نویسی ستاد انتخابات فرمانداری بویراحمد در گفتگو با فصلی نو با بیان اینکه انتخابات پروسه و فرآیندی پیشرو، پویا و فعال از یک جامعه باز را بروز می دهد گفت :انتخابات را باید رکن رکین و اساسی پیشرفت و توسعه در وادی تمدن و فرهنگ و ترقی همه جانبه یک جامعه دانست که بدون آن هرگز در آن مسیر قرار نخواهد گرفت.

وی ابراز داشت :امروز شهر یاسوج نیازمند تحولی عظیم و بنیادین ، نگاهی تیزبینانه و تفکری ژرف اندیش می باشد و انتخابات شورای شهر در سال ۹۶ فرصتی نو برای روئیدن اندیشه هایی نو رقم زده است .

کارشناس ارشد حقوق خصوصی یکی از آسیب های وارده بر شورا ها را عدم تخصص گرایی عنوان کرد و گفت :ناکارمدی و وارونه عمل کردن اعضا غیرتخصصی در برخورد با فساد است.

رئیس هیات مدیره داوری اتاق اصناف مرکز استان اظهار داشت :گاها شوراهادر مواردی که موضوع پیگیری فسادی مطرح می شود به جای آن که به نقش نظارتی خود عمل کنند تمام قد و بدون بررسی کافی، وجود فساد را انکار می کنند. این مطب از آن جا نشئت می گیرد که متاسفانه اعضا غیر تخصصی شورا بدلیل نداشتن آگاهی های کافی در زمینه های حقوقی و نظارتی مجبور به جا گرفتن در دسته بندی های سیاسی می شوند و از آن جا که در این امر هم کم تجربه هستند دلبستگی به یک تفکر سیاسی را به معنای نادیده گرفتن تخلفات، تفسیر کرده و از این طریق نیز حق نظارت مردم پایمال می شود.

این حقوقدان نامزد شورای شهر یاسوج شورا را جایگاه افراد خبره و متخصص و در عین حال متعهد و دلسوز مردم رزیابی کرد و گفت :شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان عمومی ترین نهاد مشارکتی از مـصادیق بـارز عـدم تمرکز اداری در نظام اداری جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و از طرف دیگر سپردن کار مردم به مردم در قالب شوراهای اسـلامی باعث تسریع در انجام امور می شود.

وی با بیان اینکه می خواهم صدای مردم در شورای شهر باشم در پایان گفت :یکی از مهمترین دلایل شکل گرفتن نهاد مدنی- حاکمیتی شوراها مطابق با اصول قانون اساسی وحتی با توجه به تجربیات جهانی، تحقق حقوق شهروندی و رفع نارسایی ها در این خصوص است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=3418

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: