مهرداد باقری خاطرنشان کرد: همچنین از عوارض شایع این بیماری ژنتیکی نارسایی حاد کلیه ها است که خوشبختانه با تشخیص و درمان به موقع کلیه های بیمار به صورت ۱۰۰ درصد حفظ و در حال حاضر عملکرد کلیه های بیمار کاملا طبیعی است .

فصلی نو,سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از نجات جان بیمار ۱۶ ساله از مرگ خبر داد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی دکترمهرداد باقری در این خصوص اظهار داشت : بیمار نوجوانی ۱۶ ساله که به دلیل عارضه درد شکمی به اورژانس مراجعه و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه و سونوگرافی تشخیص التهاب آپاندیس مسجل گردید .

دکتر باقری با بیان اینکه بلافاصله بیمار جهت انجام جراحی به اتاق عمل منتقل و تحت عمل جراحی آپاندیس قرار گرفت ، بیان کردند: پس از انجام موفقیت آمیز عمل ، متخصص بیهوشی جهت بیدار نمودن بیمار و انتقال به ریکاوری اقدام نمود که مشاهده گردید که بیمار دچار افزایش درجه حرارت بدخیم گردیده است .

وی اضافه کرد: با تشخیص به موقع علائم توسط دکتر حجت الله روایی ( متخصص جراح عمومی ) و دکتر حسین هجر و دکتر معصومه علیزاده ( متخصصین محترم بیهوشی ) و انجام به موقع اقدامات درمانی لازم توسط کادر پزشکی و پرسنل پرستاری اتاق عمل و بیهوشی بیمار از مرگ حتمی نجات یافت .

دکتر باقری افزود: بیماری افزایش درجه حرارت بدخیم ، بیماری ژنتیکی نادری است که نرخ شیوع آن در هر ۲۰۰/۰۰۰ نفر یک مورد می باشد و بیمار تا زمانی که تحت عمل جراحی قرار نگیرد از آن اطلاعی نداشته و تشخیص آن امکان پذیر نیست .

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: آنچه که حائز اهمیت است شانس زنده ماندن این بیماران حتی در بهترین مراکز دنیا بسیار پایین بوده که آنهم بستگی به تشخیص و درمان به موقع بیماری دارد .

مهرداد باقری خاطرنشان کرد: همچنین از عوارض شایع این بیماری ژنتیکی نارسایی حاد کلیه ها است که خوشبختانه با تشخیص و درمان به موقع کلیه های بیمار به صورت ۱۰۰ درصد حفظ و در حال حاضر عملکرد کلیه های بیمار کاملا طبیعی است .

وی اظهار کرد : خوشبختانه تعدادی داروی آنتی دوت(پادزهر)جهت درمان بیمار در اتاق عمل و داروخانه بیمارستان موجود بوده که برای بیمار استفاده و بیمار از مرگ حتمی نجات یافت. شایان ذکر است که باتوجه به تحریم های موجود و کمبود داروهایی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند تیم جراحی بیمار با پیش بینی احتمال نیاز بیمار به تعداد بیشتری از داروی آنتی دوت، ضمن هماهنگی با معاونت محترم دارو و غذا و معاونت محترم درمان دانشگاه تقاضای تامین تعداد بیشتری از داروی دانترولین از سایر بیمارستانهای سطح استان و حتی کشور را نموده که در این راستا معاونت درمان آمادگی خود را جهت اعزام یک دستگاه بالگرد به هر نقطه از کشور اعلام نموده که خوشبختانه تعداد مورد نیاز دارو از بیمارستان دهدشت و بی بی حکیمه تامین و از طریق بالگر در اسرع وقت به این بیمارستان تحویل گردید. که بدینوسیله از همکاری بی شائبه معاونت محترم دارو و غذا، معاونت محترم درمان دانشگاه، تیم پزشکی جراحی و بیهوشی و پرسنل پرستاری بیمار تشکر و قدردانی می نمایم.

در پایان یادآوری می شود با توجه به اینکه سوابق خانوادگی، سوابق مصرف دارو، حساسیت به داروها و رژیم غذایی، بیماری های زمینه ای و ژنتیکی و مواردی از این قبیل در روند تصمیم گیری درمانی برای پزشک قبل از عمل بسیار ضروری هستند لذا به عموم شهروندان عزیز توصیه می گردد هنگام مراجعه به بیمارستان و تیم درمان، کلیه سوابق درمانی و خانوادگی خود را جهت درمان هر چه بهتر و حفظ سلامتی بیمار در اختیار همکاران قرار دهند.