نقدی بر سخنان مهدی روشنفکر در جلسه شورای اداری شهرستان دنا /مدیون هستید و باید جوابگو باشید

فصلی نو- هیوا اربیل زاده

جناب آقای مهدی روشنفکر
سلام علیکم
حضرتعالی در جلسه شورای اداری شهرستان دنا در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱۰ موارد زیادی را بیان کردید که لازم دانستم‌ بخشی از گفتار شما در جلسه فوق‌الذکر را، به شرح زیر نقد نمایم:

۱_فرمودید ‘مدیران ناکارآمد حوصله مردم را سر برده‌اند’.
آیا در جریان ندای وحدت از نیروهای کارآمد برای تحقق شعارهایتان و توسعه سه شهرستان استفاده خواهید کرد؟

از یک سو فراموش نکنید عده‌ای از افرادی که در کنار شما اندیشه ریاست، مدیریت و معاونت در سر دارند، پسماندهای سیاسی و رانده‌شدگان چپ و راست می‌باشند نه نخبگان منزوی، فراموش شده و محروم از خدمات چپ و راست؛ از سوی دیگر نیک می‌دانید که در جامعه‌شناسی سیاسی بویراحمد، مدیران ناکارآمد محصول لابی و حمایت سیاسیون و نمایندگان در گذشته می‌باشند. پس مواظب باشید در آینده شاهد حمایت جنابعالی، مشاوران و اتاق فکر تصمیم‌گیر شما از نیروهای ‘ناکارآمد’ که به دلیل استشمام بوی کباب، از جریان‌های دیگر ب سمت جریان شما هجرت کردند، نباشیم.

۲_اشاره‌ای به ‘بی‌برنامگی’ داشتید. اما جناب مهدی روشنفکر، برنامه ‘مشخص’ شما برای توسعه سه شهرستان چیست؟
آیا برنامه‌ای برای بازگشت به مردم، جوانگرایی و برقراری عدالت اجتماعی دارید یا اینکه این موارد فقط شعاری برای جذب رای مردم بودند؟‌ گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد!

۳_تاکید شما مبنی بر ‘تکیه به توان جوانان و برنامه‌ریزی’، ارزشمند است؛ اما آیا اتاق فکر یا تیم مشاور شما اعتقاد به جوانان و برنامه‌ریزی یا حرکت بر طبق برنامه مدون و کارشناسی شده دارند؟ مواظب باشید جوانان حذف و مطالبات جوانان سرکوب نشوند که جریان شما بدون جوانان دچار فروپاشی خواهد شد.

۴_’استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها’ موضوع دیگر بیانات شما در جلسه شورای اداری شهرستان دنا بود.
تحلیل و بررسی‌ها نشان می‌دهد، در جریان ندای وحدت تاکنون از حداقل‌ ظرفیت‌ها نیز استفاده نشده است. رابطه‌ی اتاق فکر و مشاوران شما با جوانگرایی، نوآوری و صداقت چیست؟ آیا مشاوران پیر شما ظرفیت لازم، حال و انرژی کافی کار کردن را دارند؟

۵_ در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشتید که ‘مدیران ناکارامد به مردم و انقلاب مدیون هستند و باید جوابگو باشند’.
برای ثبت در تاریخ عرض می‌نمایم که شما و اتاق فکرتان به مردم فراموش شده در تمام این سال‌ها، جوانان نخبه، مظلوم و منزوی شده مدیون هستید و باید جوابگوی آنان در آینده باشید. هیچوقت دچار اشتباه محاسباتی نشوید که مدیون چند خانواده خاص می‌باشید.

۶_ در ادامه بیان کردید که ‘مردم باید از روند کاری ما آگاه شوند’.

جناب مهدی روشنفکر، با ارتباطی که با برخی از نیروهای انقلابی جریان ندای وحدت داریم، بیان کردند که از روند کاری، تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان شما آگاه نیستند. کمتر کسی می‌داند اتاق فکر و مشاوران جنابعالی چه کسانی می‌باشند و تصمیم‌گیری توسط چه افراد نخبه‌ای صورت می‌گیرد. بر اساس اصول جامعه‌شناسی سیاسی ایران و نیز اهداف مجلس انقلابی، بهتر است شفافیت را از جریان خود آغاز نمایید؛ صادقانه و شفاف بگویید نخبگان و جوانان در کجای جریان شما قرار دارند؟

۷_با توجه به اشارات فراوان به واژه ‘شایسته’، لازم می‌دانم پرسش زیر را مطرح نمایم:
آیا شما بهترین افراد را به عنوان مشاور و اعضای اتاق فکر خود انتخاب نموده‌اید؟ شما را با وجدانتان تنها می‌گذارم.

۸_ ‘به جوانان و تحصیل‌کرده‌ها اتکا کنیم’، یکی دیگر از جملات و دیدگاه‌های برجسته شما بود.

منظور از جوانان و تحصیل‌کرده‌ها همان افرادی می‌باشد که همراه شما در جلسات مختلف، از جمله دیدارهای مردمی شما می‌باشند؟

۹_ در آخر بیان کردید ‘اگر عمری باقی ماند از تمام ظرفیت‌ها و حتی مخالفانم استفاده خواهم کرد و مدیران پاک‌دست را به کار خواهم گرفت’.
ان شالله و از صمیم قلب آرزو می‌کنم عمری دراز و با‌عزت، تن سالم و دلی شاد داشته باشید؛ اما به حضرتعالی، تیم همراه و اتاق برنامه‌ریز شما پیشنهاد می‌دهم از ظرفیت انسانی موجود در جریان خود و سراسر سه شهرستان، استان و حتی در سطح کشور با در نظر گرفتن معیار شایسته‌سالاری، غفلت نکنید و از این ظرفیت‌های مهم در عمل و نه در گفتار استفاده نمایید‌. مشخص است ظرفیت‌های انسانی موجود در جریان شما یکی پس از دیگری جای خود را به پیرمرد‌ها، بازنشسته‌ها و در واقع پسماندهای سیاسی کارنامه پس داده‌، می‌دهند.

اما در رابطه با بکارگیری مدیران، می‌دانیم و آگاه هستیم که وظیفه نماینده بکارگیری مدیر نیست. نیک می‌دانیم که شما وظایف نماینده را فراموش نکرده‌اید.

در آخر این مرقومه یک تقاضا دارم:
لیست جوانان و نخبگانی که از آنها استفاده خواهید کرد را به مرور منتشر کنید.

از خداوند قادر و متعال برای شما و تیم همراه توفیق خواهانم.

هیوا اربیل‌زاده

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12079

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: