فصلی نو – مطلبی را که در زیر می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین رسانه است و انتشار آن بمعنای تایید یا رد نوشته نیست .

فصلی نو -نویسنده:امیر اتابکی

قطعا بهترین منظر برای ارزیابی و قضاوت در خصوص عملکرد اورنگ ایلامی نه از زاویه حال حاضر بلکه از زاویه آینده و نگاه آیندگان خواهد بود چرا که در حال حاضر سمفونی گوش خراش و ناموزون جوسازی،تهمت و افترا،تخریب،شانتاژهای رسانه ای،شایعه پراکنی،کوچک کردن خدمات و بزرگ کردن نقاط ضعف مانع از قضاوتی منصفانه در خصوص عملکرد ریاست کنونی این دستگاه خواهد شد. مردم و نخبگان این دیار عملکرد ایلامی را به عنوان پنجمین رئیس دانشگاه علوم پزشکی به خوبی به حافظه خواهند سپرد. قطعا عملکرد ایلامی به سان نیاکان وی دارای برگ های زرینی در کتاب تاریخ خواهد بود.
کلیت عملکرد ایلامی در سه حوزه (آموزشی و پژوهشی)، (بهداشت و درمان) و مهمتر از همه (عمرانی) در خور توجه و ستایش است. فراتر از سه موضوع یاد شده پختگی و درایت ایلامی در حل معادلات و معضلات ا جتماعی شایان توجه است. این ویژگی علاوه بر درایت و هوش بالا متاثر از اصالت و سبقه خانوادگی وی می باشد.
مصداق این موضوع، ورود به موقع به مناقشه دو طایفه متنفذ بویراحمد در خصوص نامگذاری بیمارستان بزرگ یاسوج ، مدیریت مسئله و جلوگیری از بروز تتش مابین دوطایفه یاد شده می باشد که نشانی از درایت و تعاملات ا جتماعی وی می باشد.

بهره برداری از هشتاد هزار مترمربع فضای درمانی و بهداشتی خصوصا ( بیمارستان عظیم یاسوج، بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت، اورژانس بزرگ دهدشت، مرکز ناباروری گچساران) ، (تسریع و تمرکز بر روی راه اندازی و بهره برداری از پروژه های کلینیک شهید مفتح یاسوج، بخش های زایشگاه و آنژیوگرافی، اقامت سرا ،تصفیه خانه و امحاء زباله بیمارستان امام سجاد یاسوج)، (ارتقاء سطح سازمانی دفتر فنی دانشگاه و فوریت های پزشکی استان)، (گسترش فضای فیزیکی پردیس دانشگاهی خصوصا تکمیل و راه اندازی کتابخانه دانشگاه پزشکی)،(نصب بیش از صد ملیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی استان) رویدادی بی سابقه و درخور تحسین به لحاظ کمی و کیفی در این استان است.
البته آنچه فعالیت های عمرانی دانشگاه را برجسته تر می کند کسب مقام اول ادارات و دستگاه های استانی به واسطه عزم جزم ایلامی برای تکمیل، راه اندازی و به بهره برداری رساندن پروژه هایی است که تحت تاثیر مجموعی از عوامل نامساعد مانند کمبود منابع مالی، التهاب بازار، نوسانات ارزی ، تحریم اقتصادی و کارشکنی های عامدانه می باشد.

(ارتقاءرتبه دانشگاه از ۷هزار به ۳ هزار در تراز بین المللی) ، (ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه از ۴۳ به ۲۶ در تراز ملی) و همچنین(برقراری ارتباط علمی پژوهشی با دانشگاه های معتبر بین المللی) تنها گوشه ای از دستاوردهای ریاست کنونی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش و پژوهش است.

سوی دیگر عملکرد مطلوب ایلامی، افزایش کارایی و ارتقای بهره وری سازمانی به واسطه کادرسازی، جوان گرایی و جوان گزینی، بروز کردن نیروی انسانی و و چینش نیروهای متخصص در سطوح ارشد و میانی دانشگاه و ابوابجمعی آن است. موضوعی که بازخورد مثبت آن کمتر از دیگر رویدادهای دانشگاه نخواهد بود چراکه زیر بنای توسعه، تربیت نیروی انسانی توانمند، متخصص و مجرب است.

اما بد موضوع جایی است که عده ای مرتبا در صدد ایجاد بحران و تشدد میان ایلامی و نمایندگان استان هستند. تامل سازنده و منطقی با نمایندگان واقعی مردم نمود و جلوه دیگری از عقلانیت، مردمداری، حرکت انقلابی و دموکراتیک ایلامی است. در هر صورت هماهنگی یا عدم هماهنگی ایلامی با وکلای مردم موضوعی است که عده ای قلیل و سواستفاده گر آنرا بهانه نواختن طبل پرسر و صدا و توخالی هیاهو، انتقاد و سوءاستفاده خواهند کرد!
این گروه اندک کسانی هستند که یا منافعشان تامین نشده و یا مواجبشان قطع گردیده و دارای ارتباط با محافل خاص هستند. به هر حال اگر عین عملکرد علی (ع) ساری گردد باز هم بدخواهان به کارند.

باب نمودن نوعی مشی جدید به واسطه حذف نگاه های سیاسی و منطقه ای در انتصابات، خارج کردن دانشگاه از تکصدایی و سوق دادن آن به جایگاه در خور، حذف رانت ها و جربان های رادیکال ، ضابطه مند کردن استخدام ها و واگذاری ها از اصلاحات و اقداماتی است که ایلامی صبوری و شکیبا با یقین بر پرداخت خسران و تاوان سنگین مترصد انجام آنها گردیده.
گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی استان خود بیماری است که سرشار از بدعتها و ناهنجاریها، عقب ماندگی ها و کاستی های به جای مانده از سنوات قبل می باشد و التیام دردهای این مجموعه و از میان برداشتن عفونت های آن مهمی است که ایلامی برعهده گرفته و شایسته است معاونین و کادر مدیریتی دانشگاه در این فرآیند نقش اساسی تر ایفا کنند.