ورود سامانه بارشی در استان

فصلی نو، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اواخر وقت روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به جو استان، ناپایداری هایی در پاره ای از مناطق به صورت بارش باران پیش بینی می شود.

به گزارش فصلی نو، ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت کلی هوا در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد امروز بصورت ناپایدار خواهد بود.
وی افزود: امروز یکشنبه در پاره ای از مناطق نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.
بهره مند بیان کرد: دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات وزش باد با احتمال مه صبحگاهی خواهد بود.
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی گراد و یاسوج با حداقل دمای ۰.۶- درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان بودند.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در این استان بیش از ۵۹۵.۵ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزون بر ۵۰۵ میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تاکنون در یاسوج ۷۶۷.۸،سی سخت ۶۸۹.۸، دهدشت ۶۲۴.۹، دوگنبدان ۵۰۸.۷، لیکک ۵۱۶.۹ و امامزاده جعفر ۵۲۶.۸میلیمتر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8510

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: