وزیر صنعت معدن و تجارت :برجام آن قدر نتایج خوب داشته است که خودمان هم باور نمی کنیم

IMG_0772فصلی نو،وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: امسال سال خاصی است ، به دلیل اینکه امسال سال آخر دلت یازدهم هست ،.

به گزارش فصلی نو،محمد رضا نعمت زاده در  کارگروه تسهیل موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب اعلام کرد : به دلیل اینکه نتایج عملکرد دولت یازدهم را مشاهده کنیم امسال سال خاصی برای دولت است و بالاخره باید جمع بندی کنیم و مردم ببینند که ما حرف زدیم یا عمل کردیم.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به بازدید از صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: امروز برای اقتصاد استان شما روز خوبی بود روحیه های عالی و علاقمندی را بخوبی مشاهده کرم هر ند که مشکلاتی هم وجو د داشت.

وی با تاکید بر مشکلات بانک ها بیان کرد: بانک ها هم مشکلات خاص خودشان را دارند و دوستان شاهد هستند که قبل از سفر به یاسوج با مدیران عامل بانک ها صحبت کردم و قول گرفتم که نهایت همکاری را با صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

نعمت زاده ادامه داد : بالاخره اعتبارات بانک ها بودجه عمومی نیست و آنها نیز برای دریافت مطالبات خود تلاش می کنند.

وزیر صنعت ،معدن . تجارت به شرایط برجام اشاره کرد و تاکید کرد : باور کنید این برجام آنقدر نتایج خوبی برای ما داشته است که خود ما هم باورمان نمی شود .

وی ادامه داد: امروز تلفنی به من گفتند فلان کارخانه که شش ماه پیش در سفر جناب رییس جمهور به ایتالیا  مشارکت آن  امضا شد و می خواهیم در اواسط شهریور افتتاح شود و من خارجی ها گفتم وقت را تلف نکنید و یک ایتالیایی که تاکنون فقط به تجهیزات می فروخت گفتیم راه شما این است که در ایران سرمایه گذاری کنید آمدند صد در صد سرمایه گذاری کردند.

محمد رضا با تاکید بر احترامی که دیگر کشورها برای ایران قائل هستند گفت :  ما باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات مرتفع شود تا دیروز راست راه می رفتیم می گفتند این ها کج راه می روند ولی الان احترامی که ایران در مجامع بین المللی پیدا کرده است بی سابقه بوده است.

نعمت زاده افزود : شرکت هایی که جواب ما را نمی دادند بلند می شود به ایران میایند و می گویند ما می خواهیم با شما کار کنیم حتی یک روز یکی از مدیران ارشد به ما گفت می دانم سیاست شما اینست که ما سرمایه گذاری کنیم و تکنولوژی وارد کنیم و صادرات داشته باشیم  خوشحال شدم که با سیاست های روشن ما سرمایه گذاری کردند.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت گریزی به سیاست های امور خارجه زد و گفت : الان میبینم که وزیر امور خارجه از آنجا می گوید آقا یا خانم شما چرا این حرف را زدید بنابراین امروز حقانیت ما را تمام دنیا پذیرفته است که همه این شرایط از نتایج برجام است .

محمد رضانعمت زاده با بیان اینکه در دنیای کنونی اصل ابر تحقیقات و فناوری است تاکید کرد: ما نمی توانیم محصولی را تولید کنیم که توان رقبت با دیگر کالا ها را نداشته باشد و راهی جز هم اندیشی و همفکری با دیگر مدیران و نمایندگان نداریم.

نعمت زاده در پاین گفت : دولت اعتباری برای صنعت نگذاشته است و حداقل ها هم مربوط می شود به ۱۰ استانی که کمتر برخوردار هستند و سعی می کنیم با آنها نهایت همکاری را داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1643

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: