وضعیت بیماری کرونا در بویراحمد از قرمز هم عبور کرد

فصلی نو ،رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شهرستان بویراحمد به لحاظ شیوع ویروس کرونا از وضعیت قرمز هم عبور کرده و در صورت ادامه این روند، شرایط بحرانی تر می شود.

پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در شبانه روز گذشته نمونه های ارسال شده از شهرستان بویراحمد به آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۱۰۰ درصد مثبت بوده اند.

وی ابراز داشت: سهل انگاری و بی تفاوتی عده ای از افراد در جامعه و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط آن ها عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.

یزدان پناه تاکید کرد: شمار جانباختگان بیماری کرونا در استان به ۱۷۲ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اینک ۳۲۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد ۱۲۶ بیمار کرونایی قطعی و ۲۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹ هزار و ۲۳۰ نفر از مجموع مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته اند.

وی به همه مردم به ویژه مادران باردار و گروه های آسیب پذیر و دارای بیماری زمینه ای توصیه کرد که خانه امن ترین مکان برای ان هاست و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطلوب نبودن وضعیت مراکز خرید استان ‌و خیابان ها و معابر، تصریح کرد: باید در خانه ماندن بیشتر ترویج یابد.

بر اساس گفته های فرماندار بویراحمد محدودیت های ترافیکی از روز گذشته در این شهر آغاز شده و نظارت بیشتری بر روی بازار استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12757

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: