پاشنه آشیل مبارزه با کرونا در استان پاساژها، آرامستان ها و پایانه های مسافربری هستند

فصلی نو ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت محدودیت های کرونایی در استان به خوبی رعایت شده اما هنوز در ارامستان ها، پاساژها، دارو خانه ها و پایانه های مسافر بری در رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشکل وجود دارد.

به گزارش فصل جنوب، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد کرونا در یاسوج اظهار داشت: رعایت محدودیت های کرونا در این استان به مرز ۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود: با رعایت تمامی بندهای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها و کاهش رفت و آمد ها کرونا را کنترل خواهیم کرد اما تنها در صورتی موفق خواهیم بود که دورهمی ها، مراسمات عزا و عروسی را تعطیل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما به دنبال جریمه و اخذ جریمه نیستیم اما سلامت و جان مردم اولویت است و در این خصوص اغماضی نداریم.

کلانتری با اشاره به افزایش روند مبتلایان به کرونا در کهگیلویه،  تاکید کرد: این روند افزایشی در پی برگزاری همان مراسم های شلوغ عزا و عروسی در هفته های گذشته بوده است.

وی ابراز داشت: هم اینک حدود ۵ هزار نفر در قالب ۷۳۶ تیم در استان، اقدامات محله محور را در راستای کاهش و پیشگیری از این بیماری در دستور کار دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۷۰ درصد مرگ و میر های کرونایی مربوط به افراد مسن است بنابراین افراد مسن، افراد دارای چاقی مفرط و گروه های دارای بیماری زمینه ای و نقص ایمنی در معرض خطر جدی قرار دارند.

کلانتری افزود: نجات جان مردم اولویت اصلی ستاد ملی کروناست و همکاری و مشارکت مردم نقش بسزایی در مهار و کنترل این بیماری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در خصوص تعطیلی ادارات تابع اعلام ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه ستاد ملی به دستگاه‌ های استان ابلاغ کرده ایم.

 استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان باید به جد پای کار باشند.

کلانتری ابراز داشت: در شهرهای قرمز یک سوم نیروها، در شهرهای نارنجی نصف نیرو ها و در شهر های زرد دو سوم نیروها باید حضور یابند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شمار جانباختگان استان به ۳۱۰ نفر رسیده است.  

پرویز یزدان پناه افزود: هم اینک ۴۰۴ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۵۳ نفر مبتلای قطعی ۳۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.  

یزدان پناه تاکید کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۱۵هزار و۷۷۳نفر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: روز گذشته از ۴۶۳ نمونه نمونه دریافت شده حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بود و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد بوده است.

یزدان پناه گفت: همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا باید ادامه پیدا کند در غیر این صورت شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13043

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: