نظری، دامن زدن به مسایل قومی، قبیله ای و طایفه ای را عاملی ضد توسعه استان دانست و تاکید کرد: نقش رسانه ها در مذمت و تقبیح این نوع نگاه ها باید بیش از پیش نمایان شود.

فصلی نو ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: عمق و ریشه بسیاری از هجمه ها و تخریب های نانجیبانه و ناجوانمردانه علیه دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان به ویژه شخص استاندار ناشی از غرض ها،نگاه ها و خواسته های شخصی و گروهی است.

به گزارش فصلی نو ،  سید محمد کاظم نظری روز شنبه در دیدار با مدیر و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بارها و بر اساس نگاه های تحلیلی و کارشناسانه بر روی برخی موضوعات و انتقادها علیه مجموعه مدیریت اجرایی استان این مهم به اثبات رسیده است.
وی با بیان اینکه در فضای رسانه ای استان حاشیه ها بر اصل و واقعیت ها غلبه پیدا کرده و این یک آسیب جدی برای توسعه استان است، گفت: گاه یک مساله ای که هیچ گونه وجود خارجی هم ندارد در قامت یک موضوع اصلی فضای رسانه ای را تحت تاثیر خود قرار می دهد و مایه سلب آرامش فکری، روحی و روانی مردم می شود.
نظری، دامن زدن به مسایل قومی، قبیله ای و طایفه ای را عاملی ضد توسعه استان دانست و تاکید کرد: نقش رسانه ها در مذمت و تقبیح این نوع نگاه ها باید بیش از پیش نمایان شود.
وی یادآور شد: البته بسیاری از رفتارهای تخریب گرایانه علیه دولت و شخص استاندار در قالب الفاظ زیبا و با نگاه های در ظاهر توسعه ای مطرح می شود اما در حقیقت رویکرد و غرض های شخصی پشت آن نهفته است.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از یک طرف مساله بحران بیکاری و توجه نکردن مجموعه دولت به موضوع مهم اشتغال را به عنوان دغدغه جدی امروز جامعه مطرح می کنند اما از سوی دیگر خود مانع ایجاد و انجام طرح های سرمایه گذاری و اشتغال زا در استان می شوند.
وی ابراز داشت: تاسف بارتر آنکه این گونه تخریب ها و مانع تراشی ها یا هجمه ها در زمینه طرح های اشتغالزایی در قالب الفاظی زیبا همچون تخریب منابع زیست محیطی مطرح می شود.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی را ایفا کنند و مدیران اجرایی باید از نقدهای آگاهانه رسانه ها استقبال کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه های جمعی درپیشبرد اهداف وتوسعه همه جانبه درکشور و این استان، گفت: ماموریت اصلی رسانه حتی در این زمینه فراتر از جریان های فکری و گروه بندی های حزبی، سیاسی و قبیله ای است.
وی ادامه داد: رسانه ها به عنوان چشمان تیزبین جامعه علاوه بر ظرفیت سازی ، جهت دهی و تنویر افکار عمومی می توانند با اعمال شیوه ها و راهبردهای نوین در زمینه مسایل مدیریتی و اجرایی کشور نقش موثر و حتی مستقیمی داشته باشند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد ارزش و جایگاه رفیع خبرنگار و رسانه ها را یادآور شد و گفت: خبرنگار باید همواره قداست، ارزش و شان قلم خود را حفظ کند و وامدار جایی و کسی نباشد.
نظری با اشاره به جایگاه ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه مورد وثوق نظام و مرجع خبری دولت نیز گفت: ایرنا باید با قدرت، ظرافت و کارکرد حرفه ای بدون کمترین حاشیه و مسایل تنش زا نقش محوری و مرجعیت خود را در فضای خبری و رسانه ای به خوبی حفظ کند.
وی ابراز داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید بیش از پیش نقش محوری خود را در بیان واقعیت های موجود و دستاوردها و خدمات دولت ایفا کند و بتواند سد محکمی در مقابل نگاه های تخریبی علیه دولت و ارکان نظام در عرصه داخلی و خاجی باشد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به نظر می رسد برخی نگاه های ضد توسعه ای و مسایل طایفه ای و حاشیه ای در رسانه ها رسوخ پیدا کرده که این امر با کارکرد حرفه ای و اصول خبری در نظام اسلامی مغایرت دارد.
سید محمد تقوی افزود: با رصد و تحلیل بسیاری از محتواها و مندرجات رسانه ای و مطبوعاتی در استان کفه برخی اخبار حاشیه ای و خارج از اصول و کارکردحرفه ای بر اخبار مبتنی بر صداقت و امانت سنگینی می کند.
وی با بیان اینکه در بسیاری مواقع رسانه ها خود محل و جولانگاه مسایل قومیتی و حاشیه ای می شوند، گفت: دامن زدن به این مسایل بر خلاف مسیر توسعه استان است.
تقوی با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر و نزدیک مجموعه روابط عمومی ها با رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: برخی مدیران هنوز جسارت و تمایل لازم را برای بیان دستاوردها و خدمات ارزنده دولت ندارند.
وی تاکید کرد: رصد دقیق کارکردهای خبری و رسانه ای دستگاه های مختلف اجرایی و بیان عملکرد و خدمات مثبت دولت توسط مدیران یکی از شاخص های ارزیابی و و همواره مورد تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد و شورای اطلاع رسانی استان است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ایرنا همواره خود را پشتیبان وحامی نظام و دستاوردهای ارزشمند دولت در عرصه ها و حوزه های مختلف می داند.
سید فرشید تقی زاده افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا آمادگی دارد در کنار بیان مشکلات و نارسایی های مردم، پشتوانه قدرتمندی برای مجموعه مدیریتی استان باشد.
وی بر ضرورت نهادینه کردن جایگاه ایرنا به عنوان مرجع خبری و پیش قراول مقابله با هجمه های رسانه ای علیه دستاوردهای نظام و دولت در بین مسئولان و مدیران اجرایی تاکید کرد.
وی گفت: در شرایط کنونی که هجمه ها و تخریب های رسانه ای علیه دولت و دستاوردهای نظام تا حدودی افزایش پیدا کرده برخی ها به دنبال سوء استفاده و بهانه تراشی ها از فضای موجود هستند.
تقی زاده گفت: ارتباط تنگاتنگ مجموعه مدیران اجرایی با خبرگزاری جمهوری اسلامی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع می تواند به بهبود و ساماندهی بهتر اوضاع به ویژه در شرایط بحرانی و تجمع ها نیز کمک کند.