پیام شخصیت های استانی بمناسبت روز دانشجو

فصلی نو -بمناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو شخصیت های استانی پیام های را برای فصلی نو ارسال کردند که در ذیل مشاهده می کنید.

سمه تعالی
شانزدهم آذر به عنوان یک روز مهم برای دانشجویان و دانشگاهیان به شمار می رود. روزی که برای یادبود سه قطره خون یا سه شهید دانشجویی که جانثار استقلال و حریت بودند نام گذاری شده است.
شاید در هیچ روزی به اندازه این روز دانشجویان و دانشگاهیان را فعال تر و پویاتر از همیشه در فعالیت های فکری و اجتماعی و سرشار از نشاط سیاسی همراه با میتینگ های خود نتوان مشاهده کرد.
و تنها روزی که از نقش واقعی دانشجو در عرصه های مختلف یاد می شود.و با این وجود آنکه هرساله مسئولان در این روز به دعوت مجامع علمی و تشکل های دانشجویی برای ایراد سخنرانی دعوت می شوند اما هیچ گاه صحبت های آنان در این باره جامه عمل نپوشانده است.بیش از صد وسی تشکل اصلاح طلب نیز در دانشگاه های سراسر کشور نیز بدنبال برگزاری مراسم های متناسب با شان و شخصیت دانشجویان و دانشگاهیان می باشند.

دانشگاه ها و مراکز تعلیم و تربیت مهمترین مراکزی هستند که همیشه در طول تاریخ مبدا تحولات سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی می باشند.نظام آموزشی و مراکز تعلیم و تربیت همیشه مورد توجه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بود و به دانشگاهیان و دانشجویان جهت مقابله با توطئه ها و دسیسه های داخلی و خارجی هشدار می دادند.
همچنین مقام معظم رهبری نیز تاکید داشته و دارند که دانشجویان باید روی ریزترین پدیده های سیاسی فکر کنند و تحلیل کنند.
با همه این ها اما برخی شخصیت های سیاسی هستند که جزو ستون های نظام و انقلاب می باشند اما اجازه ورود به دانشگاه ها و ایراد سخنرانی ندارند.همان کسانی که برخواسته از میان دانشجویان می باشند. و برخی نیز با کارشکنی های گروه های خاص اجازه ورود به دانشگاه ها را پیدا نمی کنند.
چنانکه در سال های قبل موج بزرگی از لغو سخنرانی ها را در این روز مشاهده نمودیم.و در چند وقت اخیر نیز با طراحی و اجرای سناریو های مختلف اجازه سخنرانی به برخی از شخصیت مهم کشوری داده نشد.به طوری بنا به مسائل مختلف این روز از هویت خود خارج شده و بیشتر به روز دادخواهی دانشجویان برای مطالباتشان شبیه شده است.فریاد بزنند برای آنچه که همیشه گفته شده ولی دیده نشده است.
شانزدهم آذر متاسفانه در طول این سال ها هویت زدایی شده و به یک روز فریاد خواهی برای مسائل اقتصادی و دوران بعد از فارغ تحصیلی و دوران بیکاری تبدیل شده است.مدرک گرایی و کاغذ بازی ها باعث گردیده تا فضای دانشگاه ها در کشور دچار آفتی شود که دانشجو و دانشگاه را بازیچه و مورد سوء استفاده سیاسیون قرار دهد .

در این راستا بر خود لازم دانستم  این روز را که روز اندیشه نو و فکرهای خلاق است را به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان تبریک عرض نمایم و امیدواریم که دانشگاه و دانشجو به محیط با نشاط ،پویا و امنی تبدیل گردد که دانشجویان بدون حضور عوامل امنیتی و فشارهای بیرون از این اجتماع علمی و آکادمیک بتوانند افقی روشن را برای آینده ایران عزیز رقم بزنند.

غلامحسین رهبرنیا

فعال سیاسی و اصلاح طلب%d8%ba%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1%d9%86%db%8c%d8%a7-300x239


 

مگذار ملک آرشی ،در دست مشتی آتشی/
خوش نیست گرد ناخوشی ، بر روی زیبا ریخته

استقلال،عزت و امنیت ایران امروز، وامدار مقاومتها و از خودگذشتگیهای ملتی آزاده است که جان شیرین بر سر آرمانهای والایی چون استقلال طلبی ، استکبارستیزی و عدالت خواهی گذاشتند، در این راه نقش دانشجویان به عنوان چشمان بیدار و تیزبین جامعه و پیشگامان اصلی این خیزش ، از همه پررنگ تَر بوده است .
١۶آذر حماسه ای مانا و آذرخشی پرفروغ از جنبش دانشجویی است که هماره “اندیشه ورزی “و “نقادی” بارزترین مشخصه های آن بوده است، جنبش اصیلی که در دوره استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همچنان به آرمانهای ارزشمند خود در مبارزه با استکبار ، عدالت جویی و تلاش در جهت آبادانی و سرفرازى مام وطن وفادار بوده است.
اینجانب،ضمن پاسداشت یاد و خاطره سه شهید بزرگ جنبش دانشجویی ، این روز پرافتخار را که نماد آزادگی ، استقلال طلبی و استکبار ستیزی است ، را به جامعه علمی و دانشگاهی خصوصأ دانشجویان فهیم و امانتداران راستین پیام خونین آن “سه آذر اهورایی” تبریک عرض میکنم و توفیق روزافزون همه عزیزان را از خداوند متعال آرزو میکنم.
سیده فرزانه آرامش
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران یاسوج%d9%81%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4

—————————————————————————————————————————————————————————————-

سلام دانشجو این روز بر شما پر برکت …امروز در فضای آرمان خواهی و مطالبه گری مسئله دانشجو بیش از هرچیزی زرق و برق میزند. تولد و تعدد خواسته های امروز دانشجوها مبنایی ست که آرمان و نگرش آنهارا پایه بندی کرده و در این میان بیش از هر دانشجویی که تعلم را به یدک میکشد، این حس و نگرش را انجمن ها و دانشجویان وابسته به اتاق فکر پایگاههای دانشگاهی بیشتر مورد خاطر قرار میدهند و گاها وقتی از دانشجو و دانشگاهیان نامی به میان می آید به طور غریزی طبع ما را به سمت تشکیلات و احزاب سیاسی در دانشگاهها که خود منشع قدرت و اقتدار ست ، میکشاند.در حیات سیاسی دانشگاه اگر یک حق تقدمی به نام دفاع از مطالبات که آینده دانشجو را حال چه احساسی و چه منطقی رقم میزند رعایت نشود نقش احزاب سیاسی به خوبی نه فقط در دانشگاه بلکه در فرای آن هم ایفا نمیشود.و یا اگر فضای دوقطبی که مسلما از خصیصه هر اجتماعی میباشد به طور برابر مورد اهمیت واقع نشوند باعث بروز یک خفقان و تبعیض میشود که عارضه ای جز نقض مطالباتی نیست.دانشگاه که به تعبیر امام ره کارخانه انسان سازی تعبیر شد این روزها برعکس انگار انسان سوزی بیشتر به آن می آید.یک دانشجو هیچ گاه نباید بعنوان یک فرد عادی در جامعه تلقی شود باید تحلیل کند اگر تحلیل کند تجلیل شود باید رصد کند نه اینکه رصد شود،تشکیلات دانشجویی باید پخته و همراه با شور و شعور مدنیت و اسوه طلبی باشد چرا که باروری استعدادها و توانایی های هر جامعه در این سطح است که از بالقوه به بالفعل مبدل میشود.گرچه مسئله و دغدغه اقتصادی و معیشتی امروزه بدنه عظیم دانشگاهی را بیشتر مضطرب کرده و بین واژه علم بهتراست یا ثروت هیچ جای تامل و تردیدی نگذاشته وگرچه مسوولانی چون جناب لاریجانی و بزرگانی چون بابک زنجانی دانشجو را از ثروت بی بهره کرده اند و این برآن است که بیشتر فکرشان همان علم باشد و میخواهند به دنیا بفهمانند که همیشه در دل تحریم ها و محدودیت ها هستند که پیشرفت ها تحرک میکنند.اصلا بگذریم محیط مقدس دانشگاه را به هر کس نسبت ندهیم… دانشجو باید تنها دغدغه اش حصول علم باشد نه غلبه شدن فضای یاس و نامیدی از آینده اشتغال از یک سو و وضع نا بهبود اقتصادی از سوی دیگر و این سیستمی را تشکیل میدهد که آرمان ها ،اندیشه ها و مطالبات به انزوا و انحراف کشیده شود و آینده کشور را در معرض یک بحران هم اجتماعی و هم سیاسی جدی قرار دهد.(صادق افرایی گنجه)

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=2688

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: