فصلی نو،تلفن همراهی که در جیب شما قرار دارد برای خود یک رایانه کوچک است و غیر از برقراری تماس‌های تلفنی امور دیگری را هم می‌تواند انجام دهد. اغلب گوشی‌های اندرویدی (اگر نگوییم همه) برای شارژ شدن یا انتقال فایل به پورت USB نیاز دارند و به همین دلیل به راحتی با فلش درایوها هم […]

usbtophone_3203-100267946-primary_idge
فصلی نو،تلفن همراهی که در جیب شما قرار دارد برای خود یک رایانه کوچک است و غیر از برقراری تماس‌های تلفنی امور دیگری را هم می‌تواند انجام دهد. اغلب گوشی‌های اندرویدی (اگر نگوییم همه) برای شارژ شدن یا انتقال فایل به پورت USB نیاز دارند و به همین دلیل به راحتی با فلش درایوها هم کار می‌کنند. بنابراین اگر عکس یا فایلی دارید که می‌خواهید منتقل نمایید یا اینکه در یک سفر هوایی خسته‌کننده هوس تماشای فیلم کرده‌اید، نیازی نیست که خود را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ محدود نمایید یا اینکه برای یک مدت طولانی منتظر انتقال آن فایل‌ها به ابزار مورد نظر خود باشید.

برای شروع به یک کابل OTG نیاز خواهید داشت که در حال حاضر شرکت‌های متعددی این کابل‌ها را تولید می‌کنند و از آن جمله می‌توان به دو مدل A110 و A510 اشاره نمود. علاوه بر این لازم است که دو برنامه جدید را دانلود نموده و روی گوشی خود نصب کنید: یکی از آنها فلش شما را شناسایی می‌کند و دیگری فایل‌ها را می‌یابد (یا اصطلا فایل اکسپلورر است) و به ترتیب عبارتند از ES File Explorer و StickMount.

شروع کار
برای شروع کابل OTG را به گوشی خود متصل نموده و سپس فلش USB را به آن وصل کنید. برنامه StickMount را گشوده و روی دکمه OK کلیک کنید تا درایو شما شناسایی شود. علاوه بر این می‌توانید تنظیمات برنامه را طوری اعمال کنید تا هر زمان که فلش مموری خود را به آن متصل می‌کنید برنامه StickMount به صورت خودکار گشوده شود.

در این مرحله برنامه به شما پیغام می‌دهد که آیا شناسایی و نصب درایو موفقیت آمیز بوده یا خیر و سپس فهرستی از برنامه‌های موجود در اکسپلورر گوشی شما را نشان می‌دهد.

برنامه file explorer خود (یا همان ES File Explorer) را باز کنید. مسیر sdcard/usbStorage را دنبال نموده و به دنبال نام فلش مموری خود بگردید. آن را انتخاب نموده تا فایل‌‌های موجود در داخل کارت حافظه میکرو اس دی خود را ببینید.

حال می‌توانید از فلش مموری خود برای لود کردن محتوی مختلف از قبیل فیلم، عکس و لیست موزیک بدون نیاز به انتقال فایل‌ها به حافظه داخلی گوشی استفاده نمایید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از برنامه file explorer مجموعه‌ای از فایل‌ها را از فلش به ابزار موبایل خود منتقل نمایید.

اگر پس از انجام این مراحل موفق به مشاهده فلش مموری خود و فایل‌های موجود در آن نشدید کافی است پس از نصب برنامه StickMount یک مرتبه گوشی خود را خاموش و روشن نمایید و این بار احتمالا گوشی شما فلش مموری را تشخیص خواهد داد.

محصولات داده پرداز رایانه متین