فصلی نو -مطلبی را که در زیر می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین سایت است که انتشار آن الزاما بمعنای تایید یا رد نوشته نیست.

فصلی نو – حمید پرندوار

چینش مدیریتی و کادر اداری یکی از مهمترین کارهایی است که از هر استاندار و فرماندار به عنوان نماینده اش در شهرستان ها می توان انتظار داشت. چه بسا استانداری که در چینش مدیران، فرمانداران و بخشداران مناطق تخصص و دقت نداشته باشد، موج ناامیدی روزبروز بیشتر خواهد شد.
امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد و مخصوصا کهگیلویه بزرگ، چینش نیروهای غیرمنتظره روزبروز بیشتر شده و تعجب همگان را در پی دارد. چینش های غیرقابل پیش بینی و بعضا ضعیفی که نشان از عدم شناخت استاندار نسبت به منطقه دارد و در پی آن فرمانداران منتخبش نیز همین اشتباهات را در شهرستانها تکرار می کنند تا شالوده دولت را در استان ضعیف کنند.
انتخاب یک بخشدار در منطقه ی حساسی چون دیشموک که همیشه مردمش از کمبود امکانات و عدم رسیدگی مسئولین شهرستانی گله دارند، یکی از مهم ترین و حساس ترین انتخابهای فرماندار است که همین نشان می دهد هر شخصی توانایی احقاق حقوق مردم را ندارد.
برخورد غیر منتظره ی بخشدار جدید در پی عدم آمادگی ایشان جهت انجام ماموریت در نشست معارفه ی خود و شاید ناتوانی در صحبت چند دقیقه ای جلوی جمع، برای نشان دادن برنامه ی مدیریتی اش برای این بخش یک شک و دودلی را به جان مردم انداخته که شاید بخشدار جدید آمادگی پذیرش این سِمَت را نداشته است.
از طرف دیگر؛ استاندار استان که تاکنون با انتخاب هایش نشان داده که شناخت کاملی از مجموعه ی فرمانداری دهدشت ندارند و همین امر سبب شد تا گله های همیشه ی سیاسیون این منطقه را در پی هر انتخاب استاندار شاهد باشیم.
اینبار با تایید یک شخص از کارمندان عادی فرمانداری کهگیلویه خود را مقابل آماج انتقادهای اشخاص قرار داده است.
شخصی که همین چندی پیش بی بهانه با خبرنگاران این شهرستان درگیر شده که با پادرمیانی معاون فرمانداری وقت آن درگیری به مرحله ی فیزیکی نرسید و در همان وهله ی فحاشی به خبرنگار سایت خبری فیصله یافت.
حال سوال اینجاست که؛
استاندار اگر شناخت کاملی نداشته، یک فرماندار غیر بومی طی این مدت نباید شناخت نسبی از کارمندان فرمانداری بدست آورده باشند؟! تا با انتخابی حساس تر، منطقه ی استعداد پرور دیشموک را به دست شخص لایق تر و توانمند تری می سپردند؟!
گرچه شاید باز هم پای یکی از دو چهره ی سیاسی اصلاح طلب شهرستان که با هم مشکلات عدیده ای دارند در میان باشد اما هیچگاه اصلاح طلب بودن تنها دلیل کامل و کافی برای انتخاب بخشدار یک منطقه نخواهد بود. تجربه تاکنون نشان داده است نه انتخاب سیاسیون ما چنگی به دل زده است و نه استاندار نیروی مناسبی در چنته دارد!
امیدواریم که کشتی مدیریتی شهرستان بر دریای پر از تلاطم اختلاف های سیاسیون این شهرستان به سرمنزل مقصود برسد گرچه به فلانی گفتند عاقبتت بخیر گفت مشکل می بینم و در گیر و دار اختلاف نظر های مردان سیاسی شهرستان همیشه مردم متضرر شده اند چرا که انتخابی اشتباه چون دودی ست که چشم همه را آزار خواهد داد و مردم عادی مظلوم ترین قشر جامعه اند که همیشه منتظر کارها و برنامه های مدیریتی مدیران چشم به راه حل مشکلات منطقه شان مانده اند مشکلاتی که از دیرباز بوده و هنوز هم هست.