کاری جهانی از مدیر هم استانی/ بزرگترین و مدرنترین کارخانه آلومینیم کشور به همت غریب پور و با دستور رئیس جمهور افتتاح شد

این مجتمع با در اختیار داشتن تکنولوژی ۴۳۰ کیلوامپر برای ذوب و تولید شمش، پیشرفته ترین کارخانه آلومینیوم در ایران است.

فصلی نو،بزرگترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم کشور امروز به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

یه گزارش فصلی نو ، مراسم بهره‌برداری از مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب (سالکو) امروز به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر صنعت، رئیس هیئت عامل ایمیدرور و دیگر مقامات با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد.

IMG 20200423 WA0020 1

کارخانه آلومینیوم جنوب یکی از مجتمع های متفاوت آلومینیوم در ایران است، استفاده از نهایی ترین تکنولوژی روز، افزایش قابل توجه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به بیش از دو برابر، تجمیع مشارکت چند بانک بزرگ و البته مجهز شدن به بهترین کاهنده های آلایندگی باعث شده تا سالکو بعنوان بزرگترین و ارزشمندترین مجتمع آلومینیوم ایران نام بگیرد.

?مدرنترین است:

این مجتمع با در اختیار داشتن تکنولوژی ۴۳۰ کیلوامپر برای ذوب و تولید شمش، پیشرفته ترین کارخانه آلومینیوم در ایران است.

?سالکو بزرگ ترین هم هست:

سالکو فاز نخست را با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن وارد مدار تولید کرده است. قرار است در دو گام دیگر به ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی دست یابد و این در حال است که کارخانه های فعلی آلومینیوم در ایران حداکثر ظرفیت ۱۴۷ هزار تنی دارند.

?مشارکت ۵ بانک از نقاط استثنایی این پروژه است:

یکی از استثناهای این پروژه مشارکت ۵ بانک کشور شامل صادرات، ملی، ملت، تجارت و همچنین صنعت و‌ معدن است.

?سیستم مهار آلودگی هم از قابلیت های ارزنده این کارخانه است که در راستای حراست از محیط زیست در این پروژه سعی شده آلودگی ها به یک دهم استانداردهای موجود برسد.

IMG 20200423 195727 407

 تشکر رئیس جمهور:

دکتر روحانی با تقدیر از وزارت صنعت و سازمان ایمیدرور، به سرانجام رساندن این پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن را نشان از تلاش ها در خصوص همه محدودیت ها دانست.

رئیس جمهور دوبرابر شدن ظرفیت تولید آلومینیوم کشور و توفیقات کشور در زمینه معدن و صنایع معدنی را مایع خرسندی دانست و افتتاح این پروژه را پروژه ۱ میلیارد دلاری بیان که در سایه برجام تکمیل و نهایی شده است.

این اقدام ملی و ارزشمند برای توسعه ایران قطعاً یکی از مهمترین برگ های توسعه و آبادانی در کشور است که با تدبیر دکتر خداداد غریب پور؛ معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرور محقق شده است.

پروژه ای که از آن بعنوان یکی از افتخارات ملی آنهم در شرایطی که کشور درگیر انواع چالش ها است نام برده شده است و نقش مهمی در رونق بخش های مرتبط با این صنعت ایفا خواهد کرد.

IMG 20200423 WA0021

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11575

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: