مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تقدیر از زارعی بواسطه اعتماد به خود ، گفت: یکی زا سیاست ها و رویکردهای اساسی این نهاد بیمه ای تعامل سازنده و مثبت با مجموعه های درمانی و حوزه سلامت

فصلی نو ، با حضور معاون فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و تنی چند از مدیران استانی مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بمیمه سلامت استان در سالن کنعانی یاسوج برگزار شد .

به گزارش فصلی نو ، معاون فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت کشور  در این مراسم تاکید کرد: تاکید کرد که مشکل اعتباری و حتی زیرساختی از نظر فنی برای اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی وجود ندارد اما چالش اصلی فرا روی این کار به حوزه مطالعات اجتماعی و جلب رضایت جامعه هدف اعم از بیمه شدگان و پزشکان برمی گردد.

قائم مقام معاونت آمار و فناوری سازمان بیمه سلامت کشور پیش تر اعلام کرده بود که دفترچه های بیمه سلامت از بهمن سال ۱۳۹۷ حذف می شوند.

گرچه بسیاری از کارشناسان و متولیان امر حوزه سلامت و حتی سازمان های بیمه گر حذف دفترچه های درمانی را در ابعاد گوناگون به ویژه در کاهش هزینه ها مفید اعلام کرده اند اما به نظر می رسد اجرای آن همچنان با موانعی همراه است.

بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال در کشور برای چاپ دفترچه های بیمه درمانی هزینه می شود.

رضا میلابی در همین زمینه و در حاشیه آیین معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران گفت: اجرای موفق این طرح به شرایط اجتماعی جامعه و بیمه شدگان و حتی پزشکان بستگی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از ضرورت های اصلی برای حذف دفترچه بیمه سلامت به امضای دیجیتالی پزشکان نیاز است که این کار البته فرآیندهای قانونی خود را می طلبد.

میلابی تاکید کرد: وجود برخی موانع خللی در عزم راسخ سازمان بیمه سلامت کشور برای این کار ایجاد نکرده و برنامه های عملیاتی اجرای آن همچنان با قوت و جدیت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی علاوه بر برنامه ششم توسعه در بند چ ماده ۷۰ قانون بودجه امسال و همچنین تبصره (د) ماده ۱۷ قانون بودجه سال ۹۸ بر ادامه و اجرای آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح پایلوت این طرح در استان کرمان به توفیق قابل توجهی دست یافته است، اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی این سازمان قرار است که از سال ۹۸ حداقل در یک شهر از هر استان کشور عملیاتی شود.

میلابی برخی اقدام ها و طرح های فناورانه در سازمان بیمه سلامت کشور را یادآور شد و گفت: طرح استحقاق سنجی بیمار که از سال ۹۵ تاکنون آغاز شده و هم اینک در بیش از ۶۰۰ بیمارستان عملیاتی شده یکی از این طرح هاست.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح تحول سلامت و افزایش چتر بیمه ای برای افراد فاقد دفترچه از شاخص‌ترین و مترقی‌ترین طرح‌های اجتماعی حتی پس از انقلاب است که دستاوردهای آن به‌ خوبی برای مردم مناطق محرومی همچون این استان قابل ملموس است.

جعفر گوهرگانی اظهار داشت: این در حالی است که مقوله سلامت تا قبل از آغاز اجرای طرح تحول، مورد غفلت واقع شده بود.

وی یادآور شد که امروزه موضوع سلامت که از خواسته‌های راهبردی نظام و همواره مورد تأکید رهبری فرزانه انقلاب بوده به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید تبدیل شده و موجی از رضایت مندی و امید را در بین آحاد مردم به وجود آورده است.

با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب بیماران ازجمله در مناطق محروم از ۴۰ درصد به حدود ۶ درصد کاهش‌یافته است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود بیش از ۳۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف و به صورت تمام وقت یکی از دستاوردها و اقدام های ماندگار دولت تدبیر وامید در این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ظرف سه سال گذشته افزون بر ۵۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی در استان اضافه شده است.

اورنگ ایلامی تصریح کرد: البته این افزایش میزان تخت ها سطح خدمات درمانی به مردم و بیماران را نیز افزایش داده که باید اعتبارات و هزینه ها نیز به همان میزان رشد پیدا کند.

وی یادآور شد: برخی از بیمارستان های تازه تاسیس استان از جمله بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی یاسوج به شدت نیازمند تامین اعتبار است و هم اینک با توجه به اذعان مسئولان بیمارستان میزان زیان دهی این مرکز درمانی بیش از ۶ برابر سوددهی آن است.

ایلامی با بیان اینکه ظرف دوسال گذشته بیش از ۶۰ پزشک متخصص به پزشکان استان اضافه شده، گفت: هم اینک افزون بر ۳۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف مشغول خدمت به مردم در اقصی نقاط استان هستند.

مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تقدیر از زارعی بواسطه اعتماد به خود ، گفت: از حمایت های بی دریغ  جناب جناب تاجگردون که شخصیت ملی و تاثیر گذار هستند ، و همکاری سردار عدل هاشمی کمال تشکر و قدردانی را دارم .

زارعی گفت : بخاطر  یکی زا سیاست ها و رویکردهای اساسی این نهاد بیمه ای تعامل سازنده و مثبت با مجموعه های درمانی و حوزه سلامت بویژه دانشگاه علوم پزشکی برای پیشبرد اهداف توسعه ای و خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان است.

غلامرضا کاظمی تصریح کرد: دوری از تنش ها و دخالت دادن نهادهای طرف های ذینفع برای مدیریت بهتر و بهینه از هزینه ها و به روز کردن پرداخت ها به شرکای کاری از دیگر برنامه ها و سیاست های راهبردی در این نهاد خواهد بود.

کاظمی تصریح کرد: تلاش برای تقویت و ایجاد زیرساخت های فناورانه از جمله نسخه الکترونیکی و تلاش در راستای اجرایی کردن طرح های کلان سازمان بیمه سلامت بویژه در زمینه حذف دفترچه ها از دیگر اقدام ها و برنامه های مورد نظر در دوره مدیریت جدید خواهد بود.

کاظمی اضافه کرد: برنامه محوری، تکریم نیروی انسانی، سلامت محوری و دسترسی عادلانه را در سر لوحه کار خود قرار خواهم داد.

مدیرکل سابق بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در بین روستاییان این استان پس از اجرای طرح تحول سلامت به حدود پنج برابر افزایش یافته است.

سید یدالله حسینی اظهار داشت که میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر این استان از ۲۱۰ هزار ریال قبل از اجرای طرح تحول سلامت اکنون به بیش از ۹۶۰ هزار ریال رسیده است.

وی بیان کرد: ۶۳ مرکز بهداشت،۱۲۰ پزشک، ۹۵ ماما، ۱۱دندانپزشکی و ۳۵ مرکز آزمایشگاهی در این استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی بیان کرد: ۳۴۴ هزار نفر از جمعیت روستایی و شهر های زیر ۲۰ هزار نفر این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

حسینی عنوان کرد: ۳۸۵ موسسه و ۶۳ مرکز درمانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

در این آیین غلامرضا کاظمی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید یدالله حسینی مدیرکل سابق با بیش از ۳۵ سال خدمت در این نهاد نیز تجلیل شد.