وی افزود : از مجموع ٢٩ مورد حادثه ناشی از کار در شش ماهه نخست امسال ، ٢٨ مورد مربوط به کارگران مرد و یک مورد مربوط به کارگران زن بوده است . هم چنین ٢٣ نفر از حادثه دیدگان

 

فصلی نو ، حوا ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۶٠ درصد کاهش یافت .

به گزارش فصلی نو،  مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت : در شش ماهه نخست سال جاری ٢٩ مورد حادثه ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی این استان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال ٩۶ از ۶٠ درصد کاهش برخوردار بوده است .
عباس نورمحمدی شمار حوادث ناشی از کار در شش ماهه سال ٩۶ را ٧١ مورد بیان کرد .
وی افزود : از مجموع ٢٩ مورد حادثه ناشی از کار در شش ماهه نخست امسال ، ٢٨ مورد مربوط به کارگران مرد و یک مورد مربوط به کارگران زن بوده است . هم چنین ٢٣ نفر از حادثه دیدگان متاهل و ۶ نفر نیز مجرد بوده اند و بیشترین حادثه نیز برای سنین ٣٠ تا ٣۴ سال رخ داده است .
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : ٧١ حادثه ناشی از کار رخ داده در شش ماهه نخست سال ٩۶ نیز همگی مربوط به کارگران مرد بوده است که ١٣٩ نفر از آنان متاهل و ۶۶ نفر مجرد بوده اند و گروه سنی ٣٠ تا ٣۴ سال بیشترین سهم را در این آمار دارد . هم چنین بیشترین عضو حادثه دیده مربوط به دست و پا بوده است .
وی بی احتیاطی کارگران را اصلی ترین عامل حوادث ناشی از کار بیان کرد و گفت : بیشترین حوادث برای کارگران در ساعات بعدازظهر روی داده و سقوط کردن و لغزیدن نیز بالاترین سهم را در نوع این حوادث داشته است .
نورمحمدی تعداد کل حوادث ناشی از کار در سال ٩۶ را ١۶۵ مورد اعلام کرد و گفت : در مجموع ٩ هزار و ٧٣ روز استراحت پزشکی سرپایی و ١٣٣ روز استراحت پزشکی همراه با بستری برای حادثه دیدگان تایید شده و حدود سه میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال به عنوان غرامت دستمزد ایام بیماری در سال ٩۶ به آنان پرداخت شده است . در شش ماهه نخست سال ٩٧ نیز ١٩٣٠ روز استراحت پزشکی سرپایی و ٢٢ روز استراحت همراه با بستری برای حادثه دیدگان تایید شده است .
وی رعایت اصول ایمنی و مقررات حفاظت فنی را در کاهش حوادث ناشی از کار در محیط های کارگری موثر دانست و افزود : نظارت ها و بازرسی های صورت گرفته از طرف بازرسان سازمان تامین اجتماعی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور رعایت اصول ایمنی در کارگاه ها باعث شده است تا کارفرمایان تمهیدات بهتر و بیشتری را برای پیشگیری از حوادث در کارگاه های خود اتخاذ کنند .