وی ابراز داشت: برای پایداری اشتغال باید پس از مرحله تولید، بازارایابی و فروش مدنظر قرار گیرد و هم اینک بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی با هدف اشتغال پایدار در دست بررسی است.

فصلی نو ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع دستی این استان پس از استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان رتبه سوم کشور را در بحث جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کسب کرده است.

به گزارش فصلی نو ، پریسا راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ۸۶۶ پرونده صنایع دستی با اعتبار افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی افزود: از مجموع ۸۶۶ پرونده صنایع دستی که در سامانه کارا ثبت شده تاکنون به ۴۹۱ پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده، ۲۴ پرونده در مرحله انعقاد قرارداد و ۲۴۴ پرونده در حال توزیع بین بانکی بوده و ۱۰۷ پرونده در دست بررسی است.

راد بیان کرد: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در حوزه صنایع دستی استان جذب شده است.

وی عنوان کرد: صنایع دستی یکی از تولیدات داخلی است که می‌تواند نقش بسزایی در حوزه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.

راد تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ نوع صنایع دستی تولید می‌شود که مهم ترین آنها گلیم، جاجیم و چرم دوزی است.

وی ابراز داشت: برای پایداری اشتغال باید پس از مرحله تولید، بازارایابی و فروش مدنظر قرار گیرد و هم اینک بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی با هدف اشتغال پایدار در دست بررسی است.

یکهزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری تاکنون در این استان پرداخت شده است.

از بهمن سال قبل تاکنون سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد از محل صندوق توسعه ملی در فاز نخست یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دست بافت در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.