کشف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ درصد افزایش یافت

سردار انصاری بیان کرد: پلیس طرح ها و برنامه های مختلفی برای مهار این آسیب در سطح جامعه دارد و در سال جاری طرح پاکسازی نقاط آلوده در این استان به جد در دستور کار قرار گرفت.

فصلی نو ،  فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سه تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت.

سردار مهدی انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فصلی نو ، اظهار داشت: افزون بر چهار پنجم این میزان مواد مخدر، در جاده های ارتباطی ترانزیتی این استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: سال گذشته پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.

سردار انصاری بیان کرد: پلیس طرح ها و برنامه های مختلفی برای مهار این آسیب در سطح جامعه دارد و در سال جاری طرح پاکسازی نقاط آلوده در این استان به جد در دستور کار قرار گرفت.

وی  با اشاره به کمبود خودرو در راستای مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: بهره مندی از ظرفیت خودروهای توقیفی در این راستا می تواند بسیار موثر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و آمار ها نشان می دهند که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک است.

وی ابراز داشت: ۷۹ مرکز اعتیاد درمانی در استان وجود دارد که اغلب روش‌های درمانی معتادان در این مراکز انجام می‌شود.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.
چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.
سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.
یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10135

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: