وی گفت: ۳ پرونده از متخلفان بهداشتی تهیه و تنظیم شده که جهت رسیدگی به تخلفات بهداشتی صورت گرفته توسط این واحد ها، به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فصلی نو ، مدیرکل دامپزشکی استان از کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از ۳/۵ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیر مجاز در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش  فصلی نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، دکتر عبداله بهمنش ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با تائیذ این خبر  اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه، طرح تشدید نظارت نوروزی بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان در طول ایام نوروز موفق به کشف ۳ هزارو ۶۳۱  کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی، غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی از سطح استان شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان از افزایش میزان نظارتهای نوروزی نسب به سال گذشته نیز خبر داد و افزود: در این طرح که از ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷ تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ادامه داشت، بازرسین اداره کل دامپزشکی استان توانستند این مقدار مواد خام غیر بهداشتی را طی ۳ هزار و ۹۴۹ نوبت بازدید از رستوران ها، کشتارگاه ها، خودروهای حمل، قصابی ها، مرغ فروشی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی کشف و ضبط نمایند که پس از اخذ حکم قضایی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

وی گفت: ۳ پرونده از متخلفان بهداشتی تهیه و تنظیم شده که جهت رسیدگی به تخلفات بهداشتی صورت گرفته توسط این واحد ها، به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دکتر بهمنش  همچنین از مردم خواست از خرید مواد و فرآورده های خام دامی فله ای و خارج از بسته بندی های مجاز بخصوص گوشت چرخ کرده فله ای و یا مرغ های خارج از بسته بندی جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه موارد را با شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان ها در میان بگذارند تا برخورد سریع، قاطع و قانونی اداره کل دامپزشکی استان با متخلفین بهداشتی صورت گیرد.