یادداشت ارسالی – آقای استاندار به داد عشایر سرگردان برسید

آیا بدلیل جایگاه عشایر و کم‌توقعی این قشر زحمت کش نباید از یک مدیر قوی و توانمند که صاحب رزومه ای قوی در عرصه ی مدیریتی باشد استفاده شود.؟ تا بلکه خدای نکرده شائبه

فصل جنوب (فصلی نو) – محمدرحیم عارف زاده

استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یازده هزار و چهارصد خانوار عشایری دارد و از دیرباز در این سازمان باتوجه به اهمیت موضوع از مدیران کارآمد و پرتوان استفاده شده است . مدیران کل امور عشایر باتوجه به خدماتی بودن سازمان عشایر بطور مستقیم با عشایر رابطه ی مستقیم دارد و باتوجه به مولد بودن عشایر و جمعیت قابل ملاحظه عشایری استان نیاز به توجه ویژه به این مهم از بدو تا حال مورد توجه بوده و مورد حمایت ویژه مسولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داشته اند. با شنیدن نامهای بزرگی در عرصه ی مدیریت همچون مرحوم مهندس رضایی مهندس محررمرحوم مهندس جهانگیری _ مهندس موسویان _ مهندس موسوی مهندس چراغ سحر مهندس رحیم زاده _مهندس علی پور و مرحوم آزادی میتوان اهمیت عشایر برای مسولان را مشاهده نمود و سپس به این نتیجه می رسیم که سرنوشت عشایر با وجود چنین مدیران لایق و توانمندی واقعا مورد توجه ویژه قرار داشته است .
سرپرست جدید اداره کل امور عشایر ک از سال ۷۵ تا ۹۵ به عنوان کارمند ساده در اداره امورعشایر شهرستان کهگیلویه که متشکل از سه الی چهار نفر بمدت بیست سال حضور داشت و هیچگاه نتوانست و توان این را نداشت تا اعتماد مسولان را برای دریافت پست و مقامی بالاتر از کارمند ساده به خود جلب نماید . و هیچگاه هیچ مسولی نتوانست ریسک این مساله را بپذیرد و ایشان را از کارمند ساده به پله ای بالاتر ارتقا دهد .
در نهایت با اصرارخود و مشکلات پیش آمده در عشایر کهگیلویه و رایزنی ها با مدیر کل اسبق از کهگیلویه به یاسوج انتقال یافت و در این اداره در واحد عمران به عنوان کارشناس جزء مشغول به خدمت شد و تا یک ماه پیش همان کارمند ساده ای بود ک از قبل بود .
سرپرست امور عشایر که در سابقه ی کاری ایشان حتی یک ساعت مدیریت در سطح کلان هم مشاهده نمیشود با کدام رزومه و کدام سابقه کاری و چه تجربه ای میتواند جوابگوی هفتاد و دو هزار نفر جمعیت عشایری از قشر چشم انتظار و زحمت کش عشایر باشد؟

تنها سابقه ی ایشان سرپرستی معاونت توسعه و منابع اداره کل بمدت بیست روز ک به لطف مرحوم آزادی بود که متاسفانه همین جایگاه هم با اما و اگرها و پر از ابهام بود با پیگیری های سازمان عشایر ایران در آستانه لغو قرار داشت که متاسفانه مصادف شد با تصادف و عروج جانگداز مدیرکل فقید امور عشایر و خانواده محترمشان و مساله همچنان بلاتکلیف ماند و از قضا باتوجه به اینکه در نبود و فقدان مدیرکل به هر دلیل یکی از معاونین ردای سرپرستی را بر تن میکند مرغ اقبال بر شانه های کدخداپور نشست و باسابقه ی بیست روزه سرپرستی معاونت منابع در کل عمر کاری اش با حفظ سمت سرپرست اداره کل امور عشایر شد.
حال
جناب استاندار و نمایندگان محترم
آیا واقعا سرگذشت عشایر برای شما مهم نیست ؟
ایشان با توجه به اطلاعات کمی که از جایگاه عشایری و خانوارهای عشایری و پراکندگی آنها دارد با چه امیدی سکان هدایت هفتاد هزار نفر را به ایشان سپرده اید ؟

آیا بدلیل جایگاه عشایر و کم‌توقعی این قشر زحمت کش نباید از یک مدیر قوی و توانمند که صاحب رزومه ای قوی در عرصه ی مدیریتی باشد استفاده شود.؟ تا بلکه خدای نکرده شائبه ی بی اهمیت بودن سرنوشت این قشر مولد به اذهان خطور نکند؟
با رصدهای محسوس و نامحسوس در بخشهای این اداره شاهد وجود مدیران کارآمدتر توانمند و با سابقه فراوان خواهیم بود ک خانوار های عشایری را همانند خانواده خود می شناسد .
چگونه و با چه تجربه ای و به چه امیدی شخصی بدون سابقه مدیریتی که هیچ اطلاعی از مناطق عشایری ندارد میتواند با جمعیت قابل ملاحظه ی عشایری استان و جمعیت کارکنان عشایر تعامل برقرار کند ؟

در پایان از استاندار محترم جناب آقای کلانتری ،نمایندگان فهیم استان در مجلس شورای اسلامی . مدیر کل جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران جناب قندالی ملتمسانه تقاضا داریم سیاسی کاری را کنار بگذارند و علاج کار را پیش از وقوع ببینند و به رهنمودهای امام راحل که عشایر را ذخایر انقلاب میدانستند عمل نموده و سرسری از کنار سرنوشت جمعیت عشایری استان ک حدود دوازده درصد جمعیت استان را شامل میشود عبور نکنند و تصمیمی شایسته و بایسته در این خصوص را لحاظ نمایند تا خدای نکرده آینده ندانم کاریهایمان، گریبانهایمان را نگیرد.
و من الله توفیق

محمدرحیم عارف زاده

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12271

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: