۱۲۶ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

تاج الدینی تاکید کرد: تهیه مستندات از سوی کشاورزان، بررسی و تصویب در کارگروه استانی و کشوری از مراحل انجام شده برای پرداخت این تسهیلات بوده است.

فصلی نو- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون۱۲۶ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیلاب فروردین امسال در استان پرداخت شده است.

به گزارش فصلی نو- الیاس تاج الدینی اظهار داشت: این میزان اعتبار به صورت بلاعوض در بخش های مختلف حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد چون زراعت، باغبانی، شیلات،طیور  و سایر حوزه ها به بهره برداران پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال برای کمک به کشاورزان آسیب دیده از سیلاب فروردین در این استان اختصاص یافت که ۹۰درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۰درصد باقی مانده این اعتبار نیز در حوزه شیلات در حال پرداخت است.

تاج الدینی تاکید کرد: تهیه مستندات از سوی کشاورزان، بررسی و تصویب در کارگروه استانی و کشوری از مراحل انجام شده برای پرداخت این تسهیلات بوده است.

بیش از پنج هزار بهره برداران سیل زده حوزه کشاورزی استان در سامانه ثبت نام کرده اند که کارشناسان میزان خسارت وارد شده به این کشاورزان را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کهگیلویه و بویراحمد پس از یک دهه خشکسالی در سال زراعی گذشته شاهد بارندگی های مطلوبی بود.

به گفته مسئولان آب منطقه ای استان میزان بارش باران در مناطق مختلف بین ۴۰۰ تا ۲ هزار میلیمتر گزارش شده بود.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11093

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: