۲روستای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد

خبر خوش مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان؛

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبرداد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی امروزسه شنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۹، با بیان اینکه این اقدام بزرگ حاصل تلاش چندین ماهه مجموعه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان بوده است،اظهارکرد: برای ثبت این اقدام بزرگ چندین بار همراه با مسئولان استانی و کشوری از نزدیک قابلیت های این دو روستا بررسی شده است.
وی دو روستای ثبت شده ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد را قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و گفت: در کنار این دو روستای تاریخی آثار دیگری از جمله محوطه کاروانسرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد،قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه و محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه نیز ثبت ملی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: با قرار گرفتن این روستا ها در فهرست آثار ملی زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.
صفایی ادامه داد: شناسایی قابلیت های حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در روستاهای استان از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.
وی گفت: در هفته بازدید های میدانی همراه با تیم کارشناسی این اداره کل و مسئولان استانی از روستاها گردشگری استان به منظور شناسایی ظرفیت هاصورت می گیرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13529

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: