۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طر ح های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناور بودن این تسهیلات در میان استان های کشور، ابراز داشت: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید با جدیت موارد را پیگیری و با تشکیل جلسات کارشناسی با سرمایه گذاران نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کرده تا زمینه جذب تسهیلات در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال فراهم شود.

فصلی نو- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف ۲ ماه اخیز ۱۲ واحد صنعتی این استان، از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۲۰۰ میلیارد ریال از بانک های عامل دریافت کردند.

به گزارش فصلی نو- سید حشمت الله صمیمی دوست اظهار داشت: یکی از ظرفیت های قانونی برای تامین تسهیلات بنگاه های اقتصادی، موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه است که می طلبد بانک های استان در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ شتاب کنند.

وی افزود: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و دستگاه های اقتصادی و بانک های عامل استان موظفند تا بیشترین استفاده از این ظرفیت قانونی را برای ایجاد طرح های جدید با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به منظور بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده کارخانجات  و همچنین تامین سرمایه در گردش فراهم کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناور بودن این تسهیلات در میان استان های کشور، ابراز داشت: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید با جدیت موارد را پیگیری  و با تشکیل جلسات کارشناسی با سرمایه گذاران نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کرده تا زمینه جذب تسهیلات در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال فراهم شود.

صمیمی دوست تصریح کرد: هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در این خصوص از سوی بانک های عامل و دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد: بانک های عامل استان از جمله بانک های صنعت و معدن، آینده، ملی، سپه، تجارت، پست بانک و توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ هستند، و تاکنون بانک صنعت و معدن با بالاترین میزان پرداخت، جزو بانک های پیش رو بوده است.

استفاده از روش فاینانس داخلی برای پروژه های کلان عمرانی ، ظرفیت بند «و» تبصره پنج بودجه، اسناد خزانه اسلامی و همچنین تبصره ۱۸ قانون بودجه و کمک های فنی و اعتباری از جمله این ظرفیت ها و فرصت های قانونی مندرج در بودجه سالانه کل کشور بویژه ظرف سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بوده است.

برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی تسهیلات جدیدی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11099

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: