یزدان پناه عنوان کرد: امید است تا پایان سال بیمارستان نرگسی گچساران تجهیز و آماده افتتاح شود.

فصلی نو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ طرح راکد عمرانی در حوزه درمان در این استان از ابتدای امسال تعیین تکلیف شده اند.

به گزارش فصلی نو- پرویز یزدان پناه اظهار داشت: ساخت این تعداد طرح از سر گرفته شده و تکمیل آن ها جزو اولویت های این دانشگاه خواهد بود.

وی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام که به دلایل مختلف روند اجرایی آن متوقف شده بود، کار ساخت این طرح از سر گرفته شده و این بیمارستان به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای سه هزار و ۸۰۰ متر مربع در دو فاز ساخته خواهد شد.

یزدان پناه تاکید کرد: بیمارستان‌های سی سخت، پاتاوه، لنده و بهمئی با همکاری وزارت بهداشت تعیین تکلیف و به زودی فعالیت جدی برای ساخت آنها نیز آغاز خواهد شد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر خلاف مشکلات موجود، سه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج، دهدشت و گچساران در مراحل پایانی ساخت و تجهیز هستند و در دهه فجر امسال افتتاح می شوند.

یزدان پناه عنوان کرد: امید است تا پایان سال بیمارستان نرگسی گچساران تجهیز و آماده افتتاح شود.

وی ابراز داشت: آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز تا پایان امسال افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرکز پیگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج برای خدمت به مردم استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده و استان در طول سال های اخیر شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

بر اساس آخرین آمار تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان به ترتیب در یاسوج ۱۱۷ نفر،در گچساران ۵۱ نفر، در دهدشت۴۳ نفر، در دنا۲ نفر و در باشت، بهمئی، چرام و لنده نیز هرکدام یک نفر است.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.