۲۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار مصوب شد

سیاوشی یکی دیگر از بسته‌های حمایتی مجلس برای زنان سرپرست خانوار را توانمندسازی آنها دانست و گفت: با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری برنامه های خوبی در دست اجرا است.

فصلی نو, عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۸ با همکاری نمایندگان مجلس برای بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

به گزارش فصلی نو, طیبه سیاوشی با اشاره به وجود سه میلیون و ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور افزود: این میزان اعتبار به بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در بودجه سال ۹۸ اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه آمار زنان سرپرست خانوار روند رو به رشدی دارد، از علل افزایش آن به طلاق، تصادفات، از کار افتادگی همسر، زندان و اعتیاد اشاره کرد.

سیاوشی یکی دیگر از بسته‌های حمایتی مجلس برای زنان سرپرست خانوار را توانمندسازی آنها دانست و گفت: با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری  برنامه های خوبی در دست اجرا است.

وی افزود: توانمندسازی این بانوان علاوه بر تاثیرگذاری مهم در تحکیم بنیان خانواده می‌تواند زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد تا در کنار خانواده‌هایشان زندگی بهتری را بگذرانند.

سیاوشی عنوان کرد: با همکاری نمایندگان مجلس در راستای اشتغال زایی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار طرح های خوبی اجرا شد.

سیاوشی تصریح کرد: به گفته مسئولان بهزیستی کشور به طور میانگین سالانه ١۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، از طریق اشتغال و کارآفرینی در قالب انفرادی یا گروه های همیار، از چرخه حمایت خارج می شوند.

براساس سرشماری سال ۹۵، آمار زنان سرپرست خانوار در کشور به سه میلیون نفر رسید که این آمار بیش از ۱۲ درصد از جمعیت کل خانوارهای کشور را در بر می گیرد.

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای بررسی معضلات اجتماعی بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

بخش دیشموک با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت یکی از بخش های محروم کشور است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10341

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: