معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین یادآور شد که داروی آنفلوآنزا به طور حتم باید با تجویز پزشک متخصص عفونی باشد و این دارو در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است.

فصلی نو – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد که ۵۰۰ نفر از آنها نیز بستری شدند.

به گزارش فصلی نو – محمد مهدی بانشی اظهار داشت: این بیماری ویروسی نیز تاکنون عامل مرگ سه نفر که البته بیماری زمینه ای داشتند شده است.

وی تصریح کرد که البته با نمونه برداری و آزمایشهای انجام گرفته بر روی ۸۰ بیمار مبتلا به این بیماری حدود نیمی از آنها مثبت بوده است.

بانشی همچنین به افراد مبتلا به آنفلوآنزا توصیه کرد کرد که این بیماری آنتی بیوتیک ندارد و باید به طور جد از خود درمانی پرهیز کنند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه وبویارحمد ادامه داد که مهمترین راهکار رعایت بهداشت فردی و استراحت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین یادآور شد که داروی آنفلوآنزا به طور حتم باید با تجویز پزشک متخصص عفونی باشد و این دارو در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است.

بانشی تصریح کرد: نشانه‌های این بیماری شامل تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، ناراحتی گلو، آب ریزش بینی یا گرفتگی بینی، تهوع و اسهال است و حتی امکان دارد بیشتر از یک هفته این علائم همراه شخص بیمار باشد.

آنفلوآنزا علاوه بر این موارد، از طریق تماس با سطح آلوده به ویروس نیز منتقل می‌شود و افراد بیمار می‌توانند از یک روز قبل از شروع علائم و پنج تا هفت روز بعد از شروع علائم، منتقل کننده بیماری باشند. کودکان و افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است نیز مدت زمان بیشتری آلوده کننده هستند.

آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) بیماری واگیردار است.

این نوع ویروس در پرندگان و پستانداران اثر می گذارد و موجب ایجاد عفونت حاد دستگاه تنفسی ، سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید می شود.

آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار است که منشا ویروسی دارد و ویروس‌های آن از طریق هوا و به وسیله سرفه و عطسه فرد مبتلا منتقل می‌شوند.