حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

فصلی نو – معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۱ واحد تولیدی و صنعتی استان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و رونق تولید تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.

به گزارش فصلی نو- دارا فرامرزی میزان تسهیلات بانکی پرداخت شده به این واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

وی بیان کرد: امسال ۹واحد تولیدی از محل تبصره ۱۸ مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال و ۲۲ واحد تولیدی دیگر نیز ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات رونق تولید در استان وام دریافت کرده اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ واحد تولیدی برای دریافت یکهزار میلیارد تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

فرامرزی عنوان کرد:امسال مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۷ نشست کارگروه رفع موانع تولید مطرح شده است.

وی اظهار داشت: مشکلات۸۰ واحد تولیدی مانند تسهیلات بانکی،زمین، بدهی مالیاتی و سایر موضوعات در این نشست ها بررسی شده است.

وی تاکید کرد:در جلسات کارگروه رفع موانع تولید امسال استان ۱۲۴ مصوبه تصویب شد که از این تعداد تاکنون ۸۹ مصوبه معادل ۶۲ درصد اجرایی شده و بقیه در دست پیگیری است.

فرامرزی تاکید کرد: تعیین تکلیف بدهی های معوق با ۲۴ درصد و تامین منابع مالی بانکی با ۲۰ درصد بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ابراز داشت: همه فعالان اقتصادی در بخش های مختلف باید از طریق دستگاه های اجرایی متولی برای رفع موانع تولید اقدام تا در کارگروه اصلی مشکلات آنان مطرح شود.

حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

در این مدت ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

۴۴۴طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است

بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.