۵۳ پروژه در گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد

فصلی نو ، همزمان با سومین روز از هفته دولت ۵۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در گچساران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش فصلی نو ، حسین کلانتری امروز سه شنبه در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: میزان اعتبار این پروژه‌ها یک هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمن اقدامات خوب و موثری در کشور و استان انجام داده، به عنوان نمونه از سال ۹۲ تاکنون تعداد تخت‌های بیمارستانی استان ۲ برابر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان از افتخارات دولت تدبیر و امید در استان بوده است.

کلانتری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نزدیک به ۸۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اجرای طرح های عمرانی در صنعت آب و برق این استان پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: پتروشیمی گچساران از سال آینده وارد مدار خواهد شد و این پروژه مهم نقش بسزایی در توسعه استان و شهرستان دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان تکمیل شده  و ۳۵۰۰ واحد مسکن روستایی استان تا پایان امسال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با توجه با نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید ۳۳ طرح اقتصادی، گردشگری و صنعتی در قالب جهش تولید در استان اجرا می شود.

کلانتری گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد که تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات این طرح‌ها تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: بزرگراه گچساران_ بهبهان به طول ۵۰ کیلومتر و با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال تکمیل شده و در آینده نزدیک با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کلانتری با تقدیر از تلاش های غلام رضا تاجگردن نماینده پیشین گچساران، تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی گچساران (که نماینده ندارد)، تا زمان برگزاری انتخابات مرحله دوم که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، تمام تلاش خود را برای توسعه این شهرستان انجام خواهیم داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش از این کارهای مطلوبی در این شهرستان انجام گرفته و گچساران جایگاه ویژه‌ای در تولید و پیشرفت استان داشته و پیشتاز در تولید نفت و گاز است.

وی بیان کرد: از لحاظ مبلمان شهری، این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان از وضعیت بهتری برخوردار است.

کلانتری تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به گچساران دارد، به گونه ای که هم اینک سه بیمارستان (بی‌بی حکیمه، نرگسی و نفت) در آن ساخته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این شهرستان نخستین شهرستانی بوده که طرح بازآفرینی بافت فرسوده با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در آن در حال اجراست.

در سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۵ طرح بازآفرینی در گچساران با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد که شامل پایگاه سلامت، پیاده‌رو سازی، آسفالت محله رادک، کتابخانه عمومی و یک دهانه پل بودند.

هم اینک در استان  ۲۵ پروژه با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در استان کلنگ زنی یا به بهره برداری می رسد که از این تعداد، امروز ۵ پروژه به نمایندگی  از دیگر پروژه ها با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در گچساران به بهره برداری رسید.

عملیات ساخت پارک امید گچساران با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و عمرانی استانی به مساحت ۴ و نیم هکتار و عملیات اجرایی ساختمان جدید شهرداری در ۴ طبقه و ۲۶۰۰متر زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از دیگر طرح های کلنگ زنی این سفر یک روزه بودند که ظرف یک سال آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این سفر یک روزه به گچساران دیداری با خانواده شهید تیمور شریفی داشت و در این دیدار، وی خدمت به خانواده شهدا را وظیفه دانست و افزود: خانواده‌های معظم شهدا جایگاه رفیعی در نظام اسلامی دارند و ما هر چه داریم به برکت خون شهیدان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا در استان انجام شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12435

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: