۶۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کهگیلویه زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

نورمحمدی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با درک مشکلات و محدودیت های کارفرمایان و بخش تولید، هر جا که ممکن باشد، همکاری لازم را به عمل می آورد و تلاش می کند کارگاه هایی که دچار مشکل هستند بتوانند

فصلی نو ،مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار بیمه شده اصلی و ۲۰۵۰ بازنشسته و مستمری بگیر در این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش فصلی نو ، عباس نورمحمدی در دیدار فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: در مجموع نزدیک به ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کهگیلویه زیر پوشش خدمات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی هستند که ماهانه حدود ۷۰ میلیلرد ریال هزینه ارایه خدمات بیمه ای از جمله مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان ، کمک هزینه ازدواج، مقرری بیمه بیکاری خدمات درمانی و.. به آنان می شود.

وی هدف سازمان تامین اجتماعی را حمایت از تولید، اشتغال و کسب و کار بیان کرد و گفت: مبالغی را که این سازمان از کارفرمایان وصول می کنند، برای تامین و ارایه خدمات بیمه ای و درمانی و پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هزینه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: علاوه بر خدمات درمانی و تعهدات کوتاه مدت، زندگی بیش از سه میلیلون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در کشور وابسته به پرداخت های مربوط به حق بیمه است و نمی توان در پرداخت حقوق آنان حتی یک روز تاخیر ایجاد کرد؛ لذا انتظار می رود کارفرمایان و دستگاه های اجرایی مشمول، حق بیمه کارکنان خود را بموقع بپردازند تا هم حقوق کارگران رعایت شود و هم مستمری بگیران در پایان هر ماه با مشکل رو به رو نشوند.

نورمحمدی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با درک مشکلات و محدودیت های کارفرمایان و بخش تولید، هر جا که ممکن باشد، همکاری لازم را به عمل می آورد و تلاش می کند کارگاه هایی که دچار مشکل هستند بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند که اجرای چند مرحله طرح بخشودگی جرایم بیمه ای از جمله در سال گذشته و هم چنین همکاری برای تقسیط بدهی های معوق از جمله این اقدامات به شمار می رود.     

در این دیدار که رییس شعبه تامین اجتماعی دهدشت نیز حضور داشت، علیرضا اتابک فرماندارکهگیلویه نیز با قدردانی از خدمات سازمان تامین اجتماعی به بخش قابل توجهی از جمعیت این شهرستان، اظهار امیدواری کرد با تعامل بیشتر با کارفرمایان و دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی و آگاه سازی گسترده، زمینه جذب و حمایت هرچه  بیشتر از نیروی کار و بخش تولید فراهم شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10627

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: