فصلی نو ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت ۱۲۷ بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد.

به گزارش فصلی نو ،پرویز یزدان‌پناه روز شنبه پنجم مهر ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان، گفت: از مجموع قربانیان کرونا در استان، ۱۱ نفر فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای بودند.

وی با بیان اینکه ۵۶۱۷نفر بیمار کرونایی تا کنون در این استان بستری و ۵۳۳۸ نفر ترخیص شدند، اظهارکرد: در حال حاضر ۲۷۹بیمار در بخش‌های کرونایی استان به سر می برند که ۱۱۹نفر بیمار کرونایی قطعی می باشند و از بیماران کرونایی قطعی ۱۵نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدا شیوع کرونا تا کنون ۶۹۳۲نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند، بیان کرد: ۱۲۷ فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده البته طی ۲۴ساعت گذشته فوت کروناتیی نداشته ایم. ۱۶۶نفر از فوتی های کرونایی دارای بیماری زمینه ای بودند و ۱۱نفر فاقد هرگونه بیماری زمینه ای بودند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا دیروز جمعه چهارم مهر ماه ۸۶۰۰ نفر با میانگین سنی ۴۱ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: در خصوص میزان بروز بیماری کرونا بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سطح کشور ۵.۳ نفر مبتلا به کروناویروس شدند که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ نفر مبتلای قطعی است که این وضعیت بیش از دو برابر میانگین کشوری است. میزان کشندگی کروناویروس در کشور ۵.۷ و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون از افراد مشکوک کرونایی استان ۳۳هزار و ۷۰۰ نمونه گرفته شده است، عنوان کرد: روند بستری و فوت کرونایی در استان طی هفته اخیر نزولی شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و احتمال شیوع آنفلوآنزا همزمان با کروناویروس بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ تخت عادی و ۷ تخت آی سی یو به تختهای بیمارستان شهید جلیل یاسوج اضافه شدند که طی ۲۴ ساعت آینده فعال می شوند.

وی بیان کرد: ۳۵ پرستار از سایر بیمارستان‌های یاسوج به بیمارستان شهید جلیل یاسوج(بیمارستان معین کرونای استان) جهت استفاده از تجارب آن‌ها و راه اندازی بخش‌های دیگر انتقال داده می شوند.