بیائید به دوره گند پیشگی پایان دهیم!-شایستگان را فرصت خدمت دهیم

فصلی نو-حامد اسکندی

باز هم نشست های شبانه، باز هم مزاحمت ها و التماس ها و قرآن بر نیزه گرفتن ها و باز هم میتینگ های انتخاباتی!! چه تراژدی غمگین و آشنائی! اما این بار نه بری انتخابات شورا، بلکه برای انتخاب شهردار!

هنوز هم گزینه های مطرح شده در تکاپو و ایجاد همهمه اند تا بازار خود را گرم، و سر بزنگاه از سادگی مردم و اعضای شورا استفاده کرده و نان چرب اما بی برکت خود را به این تنور بچسبانند! همین حرکت هاست که مردم را از سیاست خسته و ناامید کرده است؛ وقتی که می بینند به بهانه خدمت دست به دامن این و آن شده و التماس می کنند، می دانند خدمت نیاز به التماس ندارد بلکه ملت هستند که خدمتگزار خوب را تشخیص می دهند و برای به کرسی نشستنش اصرار خواهند کرد. اما انگار اینان فراموش کرده اند مردم خوب می فهمند این التماس ها برای بالا رفتن از دیوار سادگی شان است و بس!
لطفا به حال خود رهایمان کنید تا در شهر خاموشمان در آسایش نداری امورات بگذرانیم، خدمتگزار ملتمس نمی خواهیم!
یکی اسپاسنریست که فاکتور خرج و مخارج هزینه های برباد رفته را به دست گرفته و از کاندید شورایی که حمایت کرد تا انتخاب شود، ادعای سهم می کند؛ در غیر این صورت باید فاکتور هزینه ها را پاس کند!!
دیگری بدون از یک روز سابقه اجرایی و تنها با حمایت افراد خاص، اعضای شورا، خانواده ها و دوستان نزدیکشان را تحت فشار گذاشته، آن یکی ملتمسانه برای به دست آوردن این کرسی می جنگد، و اما آن دیگری …
یکی از این گزینه ها که نه التماس می کند، نه خانواده اعضای منتخب و دوستان و همسایگانش را تحت فشار می گذارد، نه مدرک جعلی مبنی بر سابقه اجرایی دست و پا کرده و نه هیچ جریان سیاسی چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه معتدل حامی اش نیستند! برای ۴ رای به هر قیمتی نمی جنگد! بلکه هر ۷ رای را پشتوانه خود می خواهد…
سپاس از مردی که برای شهردار شدن شرط دارد، هر هفت رای اعضا را می خواهد تا شورا و شهرداری را به حاشیه نبرد و برای دهدشتی آباد بدون دغدغه مدیریت کند، وی هفت مرد را در کنار خود می خواند تا تمام دوران مسئولیتش را در جنگ نگذراند و در آخر یا شکست بخورد یا شهر را به نابودی بکشاند. به ۴ رای قانع نیست چون می داند شورا را دو شقه می کند و تمام مدت باید برای حفظ آن ۴ رای و راضی نگه داشتن سه مخالف باج دهد، وی معتقد است نباید برای شهردار شدن جنگید یا دست به دامن دیگران شد، حال مانده ایم چگونه با دست خالی، در حالیکه می داند و می دانیم می تواند شهر را متحول کند، این کرسی را به دست خواهد آورد یا همچنان شهر را سهم خواهان برای خود تکه تکه می کنند!
در شهر کوچک دهدشت زور طایفه گرایی و چرب زبانی و التماس های خانگی به شایسته سالاری می چربد. بیائید به دوره گند پیشگی پایان دهیم و به شایستگان فرصت خدمت ببخشیم، نه برای آنها که می خواهند خدمت کنند، بخاطر خودمان که شایستگی شهروند نمونه بودن را داریم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4676

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: