رصد تراکنش های مشکوک بانکی نقطه عطفی در کارنامه درخشان سازمان امور مالیاتی است

فصلی نو؛

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت که رصد تراکنش های مشکوک بانکی و فراهم شدن زوایای تاریک برخی فعالیت های اقتصادی غیرشفاف نقطه عطفی در کارنامه درخشان سازمان امور مالیاتی است
باتلاش سازمان امور مالیاتی کشور از محل رصد تراکنش های مشکوک بانکی در سال ۹۵حدود ۵هزار میلیارد تومان به حساب خزانه کشور واریز شد.

محمدعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت وگوبا خبرنگاران افزود که شناسایی هرگونه فعالیت اقتصادی پنهان و دریافت حقوق دولت در قالب مالیات از وظایف قانونی و ذاتی سازمان امور مالیاتی است و رصد تراکنش های غیرشفاف در چارچوب این قانون فرصت خوبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد که سازمان امور مالیاتی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تامین منابع پایدار برای کشور در سال های اخیر برنامه ریزی خوبی را بویژه در حوزه اصلاح نظام مالیاتی ایجاد کرد که در این زمینه رصد فعالیت های اقتصادی در حوزه بانکی و وصول حقوق دولت از محل فعالیت های اقتصادی پنهان وگاهی غیرقانونی گام خوبی در جهت برقراری عدالت اقتصادی و مالیاتی است.
وی با بیان اینکه در کهگیلویه وبویراحمد فعالیت اقتصادی و تراکنش بانکی مشکوک و رصد نشده وجود ندارد، تصریح کرد که مبنای کار درسازمان امور مالیاتی قانونگرایی ودرعین حال نظارت فراگیر برای جلوگیری از فرارمالیاتی است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد به مشکلات اقتصادی کشور و نوسان قیمت نفت اشاره کرد و افزود در شرایط کنونی تامین هزینه های کشور از منابع پایدارغیرنفتی از اولویت حیاتی است و دراین خصوص سازمان امور مالیاتی برای تحقق این هدف نیازمند حمایت بیش از پیش دیگر بخشهاست.
وی اظهارکرد که حمایت از رونق تولید و اشتغال پایدار یکی از برنامه های سازمان امور مالیاتی است و تحقق این مهم در سایه پرداخت عادلانه حقوق دولت از سوی صاحبان ثروت و درآمدممکن خواهد بود که دراین راستا رصد تراکنش های بانکی غیرشفاف و اخد مالیات آن بهترین راهکار برقراری عدالت مالیاتی است.
غفاری گفت صاحبان کسب و کار ، صنایع و اصناف کوچک در قالب طرح خوداظهاری اقدام به پرداخت مالیات می کنند ودر عین این قشر برشناسایی فعالیت های اقتصادی پنهانی و کلان و اخذ عادلانه مالیات تاکید دارند، که این مهم تکلیف خاصی را متوجه سازمان امور مالیاتی کرده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: