به سبک گذشته با معامله گرى میخواهند بر شهر یاسوج و شهروندان مدیریت کنند

فصلی نو-احمد رضا هاشمی

به قول “صدا و سیما” ایران کشورى ” در حال توسعه است” .! این یعنى با کشورهاى توسعه یافته مانند آمریکا ، فرانسه ، آلمان ، انگلیس ، ژاپن و … فرسنگ ها فاصله دارد . حتى با کشورهاى کمتر توسعه یافته نیز فاصله زیاد است ، پس مقایسه نمیکنیم چرا که در تمامى شاخص ها عقب مانده ایم ، با خودمان صادق که باشیم میبینیم ما از خیلى از کشور هاى در حال توسعه نیز عقب تریم !
اینکه ما در استانى هستیم که در این کشور به قولا “در حال توسعه ” یک استان محروم محسوب مى شود نیز عمق فاجعه نیست ! عمق فاجعه اینست که ما در بدیهى ترین مناسبات اجتماعى-سیاسی-فرهنگى-اقتصادى و… جا زده ایم !
شهر نوپاى ما یاسوج سال هاست اسیر باند بازى ، سیاسى بازى و رانت خوارى شده است ! شهر به بن بست رسیده ، حاشیه نشینى کانون فساد و بى نظمى است ! طرح توسعه شهرى ، طرح چشم انداز شهرى ، طرح تفصیلى و.. کلا یا تعطیل است یا بهایى به آن داده نمى شود ! با این حجم از مهاجر پذیرى مرکز استان و این رویه به زودى شهر یاسوج سقوط خواهد کرد !
اخیرا مطلبى در رسانه هاى استان منتشر شده است که عریان نشان مى دهد اعضاى منتخب مردم ما به جاى بکارگیرى نیروهاى متخصص و شایسته سالارى دست به معامله و سهم خواهى از شهردار زده اند !
در شهرى که براى نخستین بار یک نفر با شعار تخصص گرایى بالاترین میزان اعتماد مردم را کسب کرده است بدون توجه به این مسئله ایشان را به گوشه اى رانده و به سبک گذشته با معامله گرى میخواهند بر شهر و شهروندان مدیریت کنند!
این نشان مى دهد که خبرى از توسعه شهرى نیست و شهر ما یاسوج همچنان در بن بست خواهد ماند و با کمیسیون ماده ١٠٠ ساخت و ساز ها بى حساب و کتاب ادامه خواهند داشت و هرسال نمادهایى چون کبوتر را در فلکه ها و میادین خواهیم داشت و زیبا سازى شهرى و توسعه شهرى یک رویا باقى خواهند ماند.!
کاش شهردار کمى اقتدار داشت و به شعارهایش عمل مى کرد.
شهردارى که به گفته یکى از اعضاى شوراى شهر کنونى ٧۶ میلیارد تومان بدهى دارد و حال همان شخص کلید ادامه راه قبلى را با معامله و باج خواهى زده است.
کاش اعضاى شورا اشتباهات گذشته را تکرار نمى کردند .
کاش در راى دادن به اعضاى یک شوراى تخصصى ، علمى و تخصصى راى مى دادیم.
کاش معامله گرى از سر این شهر رخت بر مى بست.
کاش اقایان دهراب پور ، خوبانى و نگین تاجى با روشنگرى خویش از راى مردم دفاع کنند.
کاش نمیشد انچه شده است..
کاش ها زیادند ، کاش در اینده این کاش ها را از یاد نبریم..

احمد رضا هاشمی دانشجوی شهرسازی

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5494

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: